تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۰۹۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفیر سابق ایران در سوریه:
مخالفت‌آمریکا با ابوطالبی برخلاف حقوق‌بین‌الملل است
سفیر سابق ایران در سوریه با اشاره به اینکه مخالفت آمریکا با ابوطالبی برخلاف حقوق بین‌الملل است گفت: یعنی آیا قانون و حقوق بشر بر نظام بین‌الملل حاکم است یا پول و قانون جنگل، آمریکا باید در این‌باره توضیح دهد.

حجت‌الاسلام سید احمد موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص عدم پذیرش ابوطالبی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک از جانب آمریکا، اظهار کرد: ما قبل از اینکه راجع به مصداق و شیوه تصمیم‌گیری صحبت کنیم باید ببینیم که مخالفتی که آمریکا با این گزینه تصمیم‌گیری داشته پایه و اساس حقوقی دارد.

وی ادامه داد: یعنی آیا قانون و حقوق بر نظام بین‌الملل حاکم است یا پول و قانون جنگل، که حتی در جنگل هم یک سری قوانین حاکم است.

سفیر سابق ایران در سوریه خاطر نشان کرد: آمریکا نمی‌تواند براساس حقوق بین‌الملل مانع کشوری شود یا براساس درخواست‌ها و شاخص‌ها و ارزش‌هایی که خودشان برایشان ارزش دارد نظراتشان را تحمیل کنند.

وی اضافه کرد: به اعتقاد من اگر این پایه باب شود برای بقیه کشور‌ها هم ضرر خواهد داشت آن وقت آنجا سازمان ملل نمی‌شود بلکه به مجلس یا کنگره آمریکا تبدیل می‌شود.

موسوی عنوان کرد: ابوطالبی برای عضویت در کنگره آمریکا معرفی نشده بلکه وی به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی است توسط دولت و خود وزارت خارجه ما معرفی شده است.

وی افزود: ما کاری به نوع گزینش و خود شخص ابوطالبی نداریم مخالفت آمریکا با این گزینه برخلاف حقوق بین‌الملل است و آمریکا باید در این باره توضیح دهد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار