تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سعود الفصیل بیمار، کناره گیری می کند
رسانه های عربی لحظاتی پیش از تعیین "عبدالعزیز بن عبدالله" از شاهزادگان سعودی به سمت معاون وزیر امور خارجه عربستان خبر دادند.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، شبکه خبری العربیه اعلام کرد: "عبدالعزیز بن عبدالله" به عنوان معاون سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان تعیین شده است.

خاطرنشان می شود در عربستان سعودی اصولا به علت جنگ قدرتی که میان شاهزادگان وجود دارد و نگرانی خاصی که آنان از تضعیف رژیم خود دارند، اخبار مربوط به مرگ یا بیماری وخیم مقامات به سختی منتشر می شود.

بر این اساس احتمال می رود تصمیم تعیین معاون برای "سعود الفیصل" وزیر امور خارجه کهنه کار سعودی، در پی وخامت حال وی و ایجاد مقدمات کناره گیری اش از این سمت اتخاذ شده باشد. سعود الفیصل که 35 سال است وزارت امور خارجه عربستان را تحت کنترل دارد پر سابقه ترین وزیر امور خارجه دنیا شناخته می شود.

چندی پیش برخی رسانه های عربی در گزارشهایی از مرگ "سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" ولیعهد عربستان که برای درمان به نیویورک سفر کرده بود، خبر دادند. منابع وابسته به مخالفان آل سعود در عربستان تاکید کردند که خبر مرگ ولیعهد عربستان فعلا منتشر نمی شود و برای انجام برخی امور بعدا اعلام خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار