تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۶۱۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهاجم استقلال‌خوزستان: لیگ با کیفیتی داشتیم
مهاجم تیم فوتبال استقلال خوزستان می‌گوید اشتباهات داوران در لیگ سیزدهم نسبت به سال‌های گذشته کمتر و دقت آن‌ها بیشتر شده بود.

ابراهیم صالحی در ابتدا در ارزیابی‌اش از عملکرد تیمش، اظهارکرد: یاتوجه به این که تیم مان اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه مي‌كرد، رقابت برای مان کمی سخت بود. تیم ذوب آهن با این همه بازیکن و مس کرمان هم با هزینه هایی که كرده بود، نتیجه نگرفتند ولی تیم ما امسال خیلی هزینه نکرد و فقط می خواست در لیگ بماند كه خدا را شکر به همین صورت هم شد. به نظرم بد نتیجه نگرفتیم، البته می توانستیم بهتر از این هم باشیم.

وی درخصوص سطح لیگ سيزدهم گفت: سطح لیگ بالا بود، چرا که پایان لیگ چهار، پنج تیم شانس قهرمانی و همچنین سقوط داشتند و فکر نمی کنم تاکنون به این صورت بوده باشد که این نشان می دهد لیگ سختی داشتیم و تیم ها عملکردی نزدیک به هم داشتند.

این بازیکن تیم فوتبال استقلال خوزستان بیان کرد: به هر حال اگر لیگ خوبی داشته باشیم، تیم‌ملی‌مان هم خوب است و باتوجه به این‌که تیم‌ملی توانست به جام جهانی راه پیدا کند، پس لیگ با کیفیتی داشته ایم.

وی درباره کاستی‌های لیگ سیزدهم هم عنوان کرد: به نظرم لیگ کاستی‌های بسیاری داشت؛ همین تعطیلاتی که چندین بار به وجود آمد، باعث شد که بازیکنان از شرایط بازی خارج شوند. همچنین عدم حمایت مالی از باشگاه ها موجب شد که برخی بازیکنان وارد حاشیه شوند. در کل این موارد خود باعث پایین آمدن سطح بازی ها می شود.

صالحی خاطر نشان کرد: این‌که لیگ توانست جوانان بسیاری مانند بایرامی، شریفی و صادقیان را معرفی کند، از نقاط قوت لیگ بود و اگر همین روند را ادامه دهیم، سال آینده هم جوانان خوبی شناخته خواهند شد. به نظرم تیم ها نیز باید جوانگرایی کنند تا تیم‌ملی خوب و جواني داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال كه براي بالارفتن كيفيت لیگ چهاردهم باید چه مواردی مورد توجه قرار بگيرد؟ گفت: باید برنامه ریزی ها خوب و به موقع باشد و تعطیلات زيادي نباشد که تیم ها و بازیکنان افت کنند. اگر تیم ها از نظر مالی هم حمایت شوند، صد درصد لیگ باکیفیت و در سطح بالایی خواهیم داشت و درنهایت هم تیم‌ملی مان که هدف اصلی است، خوب می شود.

اين مهاجم تیم فوتبال استقلال خوزستان در ادامه درباره برنامه‌ریزی سازمان لیگ عنوان کرد: فکر کنم به جز همان تعطیلی 50 روزه ای که داشتیم و بازیکنان افت کردند، برنامه‌ریزی تاحدودی خوب بود و سه هفته پایانی هم به خوبی برگزار شد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظرتان لیگ 16 تیمی با لیگ 18 تیمي چه تفاوتی داشت؟ بیان کرد: وقتی تعداد تیم های شرکت کننده در لیگ بیشتر باشد، رقابت تنگاتر و بیشتر می‌شود و فکر می کنم لیگ 18 تیمی بهتر باشد. لیگ انگلیس 20 تیمی است و بازی های شان را هم خوب برگزار می کنند و به نظرم ایران هم می تواند لیگ 18 تیمی را به خوبی برگزار کند و نمی دانم چرا تعداد آن را کم کردند. بازیکنان بسیار بزرگی را داشتیم که در لیگ یک بازی کردند، در حالی که می توانستند در لیگ برتر باشند.

صالحی در پاسخ به این سوال که قضاوت داوران را در لیگی که گذشت چطور دیدید؟ گفت: ما که در دو، سه بازی از قضاوت داوران متضرر شدیم ولی در کل قضاوت ها خوب بود و امسال اشتباهات نسبت به سال های گذشته کمتر و دقت داوران بیشتر شده بود.

وی درباره این که میانگین سنی بازیکنان لیگ بالا بود یا خیر؟ توضیح‌ داد: فکر نمی کنم میانگین سنی بازیکنان لیگ بالا بود. میانگین تیم ما كه 25 سال بود و به نظر من بازیکن باتجربه باید در کنار جوانان باشد. ما امسال در تیم مان بختیاری زاده، کلاه کج، میداوودی، کعبی و مبعلی را داشتیم که خیلی از آن ها بهره بردیم.

این بازیکن تیم فوتبال استقلال خوزستان همچنین درباره برنامه خود براي فصل آينده گفت: قرارداد من با تیم سه ساله است. ویسی هم برای کار کردن با جوانان راحت تر است و تیم ما هم امسال خوب نتیجه گرفت و برای اولین حضور خوب بود.

وی در پایان اظهارکرد: از خرمزی، مربی تیم ایرانجوان بوشهر که به من کمک کرد تا یک سطح بالاتر بروم، تشکر می کنم . همچنین از ویسی که امسال به من فرصت داد و مدیرعامل باشگاه و کارخانه هم که بسیار تیم را حمایت کردند، قدردانی می‌کنم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار