تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۱۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک میلیون تن کالا از بنادر خوزستان صادر شد
رئیس سازمان صنایع و معادن خوزستان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون تن کالای صنعتی، فلزی و مواد معدنی از بنادر این استان به خارج از کشور صادر شده است.

سید خلف موسوی در گفتگو با مهر اظهار داشت:  این میزان صادرات شامل 230 هزار تن کالای صنعتی به ارزش 99 میلیون دلار، 297 هزار تن کالای معدنی به ارزش 40 میلیون دلار و 670 هزار تن فلزات به ارزش 22 میلیون دلار بوده است.
موسوی افزود: پارچه، مصالح ساختمانی، سیمان، کلینکر، آهن آلات و فولاد از مهمترین اقلام صادراتی بوده که از بندرمام، خرمشهر و آبادان صادر شده است.

وی گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس، برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی، چین، هندوستان و عراق از مهمترین مشتریان کالاهای صنعتی، فلزی و معدنی ایران هستند.

رئیس سازمان صنایع و معادن خوزستان گفت: براساس هدف گذاری انجام شده، امسال میزان صادرات غیر نفتی خوزستان باید از 5.5 میلیارد دلار سال گذشته به هشت میلیارد دلار برسد.
 
موسوی با اشاره به اقدامات سازمان بعد از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه عنوان کرد: از آغاز اجرای قانون و هدفمندسازی و در راستای اجرای بسته های حمایتی وزارت صنایع و معادن در این زمینه، تاکنون 74 واحد صنعتی و معدنی استان خوزستان از تسهیلات خط اعتباری هزینه انرژی بالغ بر 262 میلیارد تومان برخوردار شده اند.

وی  تصریح کرد: تشویق و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه سرمایه گذاران مقیم خارج، پیگیری ایجاد بستری مناسب از طریق صنایع بزرگ برای تامین مواد اولیه صنایع پائین دستی، تامین سهمیه اسلب کارخانجات، پیگیری ایجاد شهرکهای صنعتی و خوشه های صنعتی از برنامه های این سازمان در سال جاری است.

پیگیری بستری مناسب برای آموزش، تولید، بازاریابی و توجه ویژه به صنایع آنفورماتیک و فناوری اطلاعات و IT، توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط، افزایش بهره وری، شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و رفع آنها، بسترسازی برای فعالیت بخشهای خصوصی از جمله برنامه‌های این سازمان در سال جاری به شمار می رود.

موسوی با تصریح بر اینکه90 درصد اعتبارات و تسهیلات واحدهای تولیدی توسط بانکها تامین می‌شود، افزود: نباید تنها متکی به بانکها و تسهیلات بانکی باشیم، در کشورهای دیگر سیستمهای مختلفی برای کمک به واحدهای تولیدی وجود دارد.
:
:
:
آخرین اخبار