تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۱۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ملک زاده:
افزایش 20درصدی محصولات‌کشاورزی‌در شوش
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شوش از افزایش 20 درصدی تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

علیرضا ملک زاده گفت: امسال به غیر از کشت و صنعت نیشکر حدود 99 تا 100 هزار هکتار سطح زیر کشت را در شهرستان داشتیم.

وی افزود: از این مقدار بیش از 80 هزار هکتار گندم، 11 هزار هکتار سبزی و صیفی جات، دو هزار و 800 هکتار جو، 700 هکتار چغندر قند بود که پس از 10 سال در استان و شهرستان کاشته شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوش گفت: مابقی در حدود یک هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت کلزا و سایر محصولات قرار گرفت.

ملک زاده عنوان کرد: بعد از تعطیلی شرکت قند شوش و اهواز، دیگر در منطقه چقندر کاشته نشد تا اینکه پس از 10 سال با هماهنگی که صورت گرفت کشاورزان ترغیب شدند که چقندر بکارند و ابتدای اردیبهشت نوبت به برداشت این محصول است.

به گفته وی، پس از برداشت چغندر، این محصول را به اصفهان منتقل می کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوش یادآور شد: برای سال جدید پیش بینی می شود حدود دو هزار و 500 هکتار کاشت چغندر را در منطقه داشته باشیم.

ملک زاده با بیان اینکه مراکز خرید نیز آماده دریافت محصولات کشاورزی هستند، پیش بینی می کنیم که امسال بیش از 300 هزار تن برداشت محصول داشته باشیم که نسبت به پارسال 20 درصد افزایش تولید را داشته ایم.

وی با بیان اینکه نیاز شهرستان در طول سال حدود 25 تا 30 هزار تن در سال است، ادامه داد: برداشت ما از گندم حدود 300 هزار تن می شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوش اظهار کرد: درجه حرارت، بارندگی های مناسب، تامین کود و بذر به میزان کافی، تامین آب مورد نیاز کشاورزان و آموزش آنها از جمله عواملی بودند که بر افزایش تولید تاثیر داشتند.

مسئولان شوش اعلام کردند که پیش بینی می شود حدود 300 میلیارد تومان در پروسه برداشت وارد شهرستان شوش شود که این مقدار پول نقش بسزایی در اقتصاد منطقه می گذارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار