تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۱۱۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رابطان بهداشتي به خانه‌هاي اهواز مي‌روند
معاون مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد: در هفته سلامت 200 رابط بهداشتی برای آموزش خودمراقبتی به درب خانه‌های شرق اهواز خواهند رفت.

مهرداد شریفی اظهار کرد: با تکیه بر شعار هفته سلامت مبنی بر "یک عمر سلامتی با خود مراقبتی" در پی توانمندسازی عموم جامعه هستیم.

وی ادامه داد: در هفته سلامت کلیه دبیرستان‌های شرق اهواز با حضور کارشناسان مرکز بهداشت در خصوص خودمراقبتی آموزش داده خواهند شد. همچنین کادر اداری آموزش و پرورش ناحیه 2 و 3 اهواز برای بیماری‌هایی مانند دیابت و فشار خون غربالگری می‌شوند.

معاون مرکز بهداشت شرق اهواز از آموزش ساکنان شرق اهواز درباره خود مراقبتی توسط رابطان بهداشتی خبر داد و عنوان کرد: در هفته سلامت 200 رابط بهداشتی که تحصیلاتی از دیپلم تا فوق لیسانس را دارا هستند با رفتن به درب منازل به آموزش خانواده‌ها درباره خود مراقبتی خواهند پرداخت.

وی با بیان این‌که هر رابط بهداشتی 50 خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد، افزود: سعی بر این بوده است که رابط بهداشتی هر منطقه از همان منطقه انتخاب شود تا با مشکلات ساکنین آشنایی بیشتری داشته باشد. آموزش‌های این افراد با توجه به فاکتورهای خطر منطقه، مانند سرانه مصرف نمک، قند، چاقی و موارد نظیر آن دسته‌بندی می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار