تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۶۱۲۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هراسبندی:
پیش‌بینی‌حضور 1200آبادانی در اعتکاف امسال
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت: پیش بینی می شود امسال یک هزار و 200 نفر در آیین معنوی اعتکاف در آبادان شرکت کنند

علی هراسبندی افزود: تمامی تلاش خود را در جهت بهره برداری حداکثری معتکفان از فیوضات معنوی این آئین ارزشمند عبادی به کارگرفته ‏ایم.

وی با بیان اینکه از روز پنجشنبه یازدهم اردیبهشت ماه جاری (مصادف با یکم ماه رجب) کار ثبت نام از معتکفان همزمان با سراسر کشور در آبادان آغاز می شود، اظهار کرد: متقاضیان شرکت در مراسم اعتکاف می توانند در مدت 10 روزه ثبت نام نسبت به این امر اقدام کنند.

هراسبندی با اشاره به فراهم شدن مقدمات برگزاری مراسم اعتکاف در آبادان تصریح کرد: امسال هفت مسجد قدس، ثامن الائمه، امیرالمومنین(ع)، حجت(عج) و محمدی (ویژه خواهران) و مسجد امام موسی بن جعفر(ع) و امام محمد باقر(ع) ( ویژه برادران) برای اجرای آیین اعتکاف پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آبادان از اعتکاف به عنوان یک فرصت بی نظیر برای بازسازی معنوی افراد نام برد و یادآور شد: اسلام با پیش بینى عبادتى به نام اعتكاف‏ كه در واقع نوعى خلوت و درون گرایى است، براى ساختن انسانها و جلوگیرى از آفت ‏خدا فراموشى و خود فراموشى، چاره اندیشى کرده است.

هراسبندی ادامه داد: هر چند که روح تعالیم ادیان، دعوت به جمع و اجتماع است اما انسان به برنامه هایى كه او را با درون خود پیوند دهد نیز نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امکان ثبت نام اینترنتی از متقاضیان شرکت در آیین اعتکاف در آبادان مهیا شده است.

هراسبندی افزود: برای این منظور دو دستگاه رایانه  در این اداره تعبیه شده است.

وی از اعزام روحانی به مساجد، اجرای مداحی و قرائت قرآن توسط قاریان آبادانی به عنوان برخی برنامه های پیش بینی شده در جهت پرکردن اوقات معتکفین در مساجد نام برد.

اعتکاف در دین اسلام، به معنای عبادت در مسجد است که هر ساله از 13 تا 15 ماه رجب مراسم باشکوه اعتکاف در مساجد سراسر کشور برگزار می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار