تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۱۳۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علی عماد :
ارتباط دانشگاه و صنعت از ابزارهای توسعه پایدار است
معاون برنامه ریزی و منابع انسانی استانداری خوزستان ارتباط دانشگاه و صنعت را یکی از ابزارهای توسعه پایدار دانست.

علی عماد صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیست و دومین کنفرانس بین المللی سالانه مهندسی مکانیک با بیان اینکه خوزستان استانی است که از همه نوع داشته ای بهره مند است، گفت: در میان این بهره مندی ها کمبودهایی هم احساس می شود که یکی از آنها برگزاری چنین کنفرانسی بود که خوشبختانه امسال شاهد برگزاری آن برای اولین بار در استان هستیم.

وی افزود: امیدواریم برنامه های متنوعی از این قبیل برای ارتباط و پیوند مستمر بین دانشگاه و صنعت در سطح کشور برگزار شود تا بیش از پیش شاهد رفع کاستی های موجود باشیم.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی استانداری خوزستان عنوان کرد: کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک از مهمترین کنفرانس های ملی و بین المللی است که همه ساله با حضور شرکت کنندگاه داخلی و خارجی توسط انجمن مکانیک کشور برگزار می شود.

عماد ادامه داد: مکانیک از رشته های پایه ای است که می تواند صنعت را به حرکت رو به جلو وادارد و سبب تقویت و افزایش سطح علمی کارشناسان صنایع شود.

وی با بیان اینکه مدار توسعه سرمایه انسانی است، تصریح کرد: انسان هم هدف توسعه وهم وسیله توسعه است. انسان عصر حاضر تحول خواه و در جستجوی بذر مطلوب تر است تا به آنچه که تاکنون دست نیافته، برسد که عدم تعامل بخش های مختلف باعث شده که انسان به آنچه می خواهد نرسد.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی استانداری خوزستان بیان کرد: ضرورت ارتباط دانشگاه و صنعت ناشی از نیازهای متقابل و سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه است. صنعت با توجه به ارتباط مستمر با دانشگاه می تواند نیازهای تخصصی خود را تامین کرده و نیروهای مورد نظر خود را انتخاب کند.

خبیر ارتباط بین دانشگاه و صنعت را یکی از ابزارهای توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: این ارتباط مقوله ای کارآمد و تاثیرگذار در جهت موفقیت برنامه های اجتماعی آینده جوامع است که در کشورهای در حال توسعه این ارتباط ضعیف عمل کرده و پیداش کاستی ها، بهره برداری نامطلوب و اتلاف منابع کشورها و در نتیجه بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چهار و نیم میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد سیصد هزار نفر در استان خوزستان هستند که پنجاه هزار نفر آنان را افراد تحصیلکرده تشکیل می دهند.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی استانداری خوزستان مشارکت و ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه را به عنوان راهی برای برطرف کردن بیکاری عنوان کرد و از مدیران، کارشناسان عرصه های مختلف صنعت، محققین و اعضای هیات علمی دانشگاه اقدام در این امر را خواستار شد.

عماد تصریح کرد: مسوولان صنعتی باید بپذیرند که در کنار دانشگاه قادر به جذب صنعت خواهند بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار