تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۱۳۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"چه کارکنیم که سالم بمانیم؟"
مهلت شركت در مسابقه سؤال رئيس‌جمهور تا پايان هفته سلامت
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان روزشمار هفته سلامت، گفت: در اين ايام برگزاري دوره‌هاي آموزشي مختلف در زمينه سلامت و  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر در دستوركار آموزش‌وپرورش قرار دارد.

محمود معزی با بيان اين‌كه هفته سلامت از 1 تا 7 اردیبهشت با شعار "یک عمر سلامت با خود مراقبتی" در سطح مدارس استان اجرا مي‌شود، اظهار كرد: برنامه‌هاي هفته سلامت در مدارس استان از دوشنبه، 1 ارديبهشت با نواختن زنگ سلامت در آموزشگاه ابوالفضل(ع) شهرستان كارون آغاز شد.

وي با بيان روزشمار هفته سلامت، تصريح كرد: روزهاي هفته سلامت از دوشنبه 1 اردیبهشت تا يك‌شنبه 7 ارديبهشت به‌ترتيب با عنوان "توانمندسازی نوجوانان و جوانان"، "فرهنگ‌سازی عمومی برای مردم"، "توجه به خانواده به‌عنوان خاستگاه خودمراقبتی"، "استفاده از رسانه‌ها به‌عنوان مروجان سلامت"، "هماهنگی با سایر نهادها و پایگاه‌های مردمی"، "تجلیل از مربیان سلامت مدارس" و در نهایت "سیاست‌گذاران و حامیان اجرایی سلامت در استان" نامگذاري شده‌است.

وی با بيان اين‌كه در این هفته دوره‌های آموزشی ويژه معلمان تحت عنوان "سلامت زيستن با قلب سالم" برگزار می‌شود، افزود: همچنین در اين مدت برگزاري کارگاه‌های آموزشی در زمینه سلامت و  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر در دستور کار آموزش‌وپرورش قرار دارد.

معزی درباره تفاوت‌های هفته سلامت امسال نسبت به سال‌های پیش، به ارائه روزشمار اشاره کرد و گفت: تلاش‌هایی انجام شده که خانواده‌ها و رسانه‌ها نیز در این برنامه‌ها درگیر باشند که در سال‌های گذشته این‌گونه نبوده‌است؛ همچنين امسال مسابقه بهترين پاسخ به سؤال رئيس جمهور با عنوان "چه کارکنیم که سالم بمانیم؟" براي دانش‌آموزان در نظر گرفته شده‌است که دانش‌آموزان می‌توانند پاسخ‌های خود را تا پایان هفته سلامت به مدارس تحویل دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار