تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۶۱۴۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امجدیان عنوان کرد:
توسعه فرهنگی مهمتر از توسعه اقتصادی
معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش عشایر کشور شرط اصلی توسعه آموزش و پرورش را عدالت آموزشی دانست.

کیومرث امجدیان روز گذشته در اولین جشنواره خیرین مدرسه ساز عشایر خوزستان اظهار کرد: آموزش و پرورش شاخص اساسی توسعه، توسعه آفرین و محصول توسعه است و در حقیقت توسعه فرهنگی مهمتر از توسعه اقتصادی است و عدالت آموزشی شرط اصلی توسعه در آموزش و پرورش است اما با این وجود فضاهای آموزشی عشایر بسیار کوچک تر از سایر فضاهای آموزشی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تنها نهادی است که در دور دست ترین نقاط عنصری به نام معلم دارد و اگر تمامی نهاد ها با آموزش و پرورش تعامل نداشته باشند نمی توانیم شاهد پیشرفت آن باشیم و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

امجدیان با اشاره به اینکه از دانش آموزان به عنوان بچه های کار استفاده می شود، گفت: در مناطق روستایی و عشایری توسعه پیش از آنکه نمودی از توسعه اقتصادی و سطح زندگی مردم باشد باید توسعه و تحول انسان باشد.

معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش عشایر کشور با تأکید بر اینکه جمعیت دانش آموزی عشایر کشور 168 هزار نفر است، افزود: وقتی معلمان عشایر تنها ایثار را به دانش آموزان عشایر هدیه می دهند ما نباید دست روی دست گذاشته و تنها بگوییم که خدا آنها را خیر بدهد ما به این افراد با ارزش احترام گذاشته و از طریق معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری به دنبال افزایش سختی کار این عزیزان هستیم.

وی یادآور شد: عدالت پیچیده و گسترده است و ما به منظور رعایت عدالت آموزشی و برای ایجاد فرصت های برابری هستیم که به تناسب تعداد دانش آموزان بتوانیم از ظرفیت ها بهره بگیریم تا استعدادهایی که در دانش آموزان عشایر به وفور یافت می شود را پرورش دهیم و ما تا تحقق عدالت آموزشی فاصله زیادی داریم و کمبود امکانات جلوی سرعت ما را در تحقق عدالت آموزشی می گیرد.

امجدیان تصریح کرد: مدارس سیار چالش اصلی ماست و  ما به دنبال یکجانشینی عشایر نیستیم و هر طور که عشایر زندگی می کنند ما نیز به آنها خدمات ارائه خواهیم کرد شاید کمبود ها برای ما چالش باشد به عنوان مثال اگر مدرسه سیار چالش است اما برای یک کار خوب پسندیده نیز فرصت است و آن کار این است که معلمی که با عشایر کوچ می کند فرصت تربیتی را برای خانواده ها هم فراهم می کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار