تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۶۱۵۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معبد برد نشانده نیاز به مرمت دارد
سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان از وضعیت نابسامان «معبد بردنشانده» خبر داد.

غلام‌رضا جلیلی‌نیا اظهار کرد: متأسفانه به دليل نبود حفاظت معبد بردنشانده اين بنا در معرض حفاری غيرمجاز قرار دارد.

وی گفت: با توجه به این که قدمت این معبد تاریخی به 2500 سال مي‌رسد اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان باید اهتمام بیشتری در حفاظت آن انجام دهد.

جليلي‌نيا توضیح داد: ما کم و بیش در بعضی روزها شاهد حفاری در این منطقه هستیم و معبد بردنشانده هیچ محافظ و نگهبانی ندارد.

او خاطرنشان كرد: معبد بردنشانده و معبد سرمسجد دو آتشکده هستند كه در قدیم ادیان مختلف در کنار هم در اين معابد عبادت می‌کردند. البته  در معبد سرمسجد یگان حفاظت وجود دارد اما معبد بردنشانده در مسیر جاده اندیکا است و به آن رسیدگی لازم صورت نمي‌گيرد.

اين دوستدار ميراث فرهنگي با بیان این كه معبد برد نشانده نیاز به مرمت دارد اظهار كرد: این منطقه نیاز به کاوش و پژوهش دارد و اكنون که عشایر در حال کوچ كردن از اين منطقه هستند منطقه خالی از سکنه است و محیط براي حفاران غيرمجاز مهیا می‌شود.

وی همچنين گفت: از اداره كل میراث فرهنگی خوزستان بابت افتتاح موزه مسجدسليمان تشکر می‌کنیم و خواهشمنديم آثاري که مربوط به حوزه مسجدسلیمان هستند و در موزه‌های شوش و تهران نگه‌داری می‌شوند را به مسجدسلیمان بازگردانند چراکه مردم مسجدسلیمان خیلی علاقه‌مند به دیدن آثار گذشته‌گانشان هستند و گردشگران زیادی فقط برای دیدن این آثار به مسجدسلیمان می‌آیند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار