تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۹
کد خبر: ۶۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"بچه نفتون" در آمریکا ؟!!
حبیب الله بهرامی
وقتی که وزارت كار آمريكا اعلام كرد: "نرخ بيكاري در اكثر ايالات آمريكا در ماه ژوئن سال جاري ميلادي افزايش داشته است" بچه نفتون با هواپیمای اینترنت به وزارت کارآمریکا که مثل وزارت کار ما اعلام کرده بودند: "متولی اشتغال نیستند" رفت و قصد داشت که آنان را شیر فهم یا همون اقتصاد فهم کند که دید یک استاد جریان چند نقطه ای در حالی که در اطراف و اکنافش عده ای رمال و جن گیر و جادو گر می درخشیدند، در حال شیر فهم کردن آمریکایی هاست! لذا بچه نفتون غقب گرد کرد و فقط پایش را کرد توی دمپایی خبر وزارت کار آمریکا که با هم می خوانیم:
بیچاره آمریکایی ها!
وزارت كار آمريكا اعلام كرد: نرخ بيكاري در اكثر ايالات آمريكا در ماه ژوئن سال جاري ميلادي افزايش داشته است.
بچه نفتون: وزارت كار آمريكا چرا از دولت اصولگرای ما کمک نمی گیرد؟ پس چه گونه انتظار دارد که ما بتوانیم با مدیریت جهانی مون از افزایش نرخ بیکاری در آمریکا جلوگیری کنیم؟!
شاید لازمه که استاد مکتب ایرانی خودمون رو برای راهنمایی آمریکایی ها به آمریکا بفرستیم تا بیچاره های آمریکایی را- که با بالا رفتن نرخ بیکاریشون مستاصل شده اند- نجات دهند تا یک وقت سکته مکته ای نکنند!
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، وزارت كار آمريكا اعلام كرد: نرخ بيكاري در 28 ايالت آمريكا و واشنگتن در ماه گذشته ميلادي افزايش داشته است و تنها در 8 ايالت آمريكا نرخ بيكاري با كاهش روبرو بوده است و در 14 ايالت ديگر نيز نرخ بيكاري از ماه مه تاكنون بدون تغيير باقي مانده است.
بچه نفتون: به گمونم مسوولان 8 ایالتی که نرخ بیکاری شون کاهش یافته، آواز مدیریت جهانی رییس جمهورمون رو که توسط استاد مکتب ایرانی آن هم از سر گشاد دهل سر داده می شود از راه دور شنیده اند و عشق کرده اند!
بر اساس اين گزارش، اين تغييرات از ماه مه ميلادي تاكنون بوده است، در آن زمان 24 ايالت اعلام كردند كه كاهش نرخ بيكاري داشته‌اند.
بچه نفتون: آخه این ایالت ها از مدیریت جهانی و هکذا آواز دهل ما کمال استفاده را برده اند!!
آسوشيتدپرس اعلام كرد: روند رو به تغيير در نرخ بيكاري نمايانگر اقتصاد ضعيف‌تري است كه توسط قيمت‌ بالاي بنزين و توليد پايين‌تر كارخانه‌ها مختل مي‌شود.
بچه نفتون: البته اگه این اجنبی ها می دانستند که تعیین قیمت زولبیا و بامیه چه قدر توی پیشرفت اقتصاد ایالت هاشون نقش داره، حتمن می آمدند و از معاون سازمان بازرگانی استان تهران راه کارهای تعیین قیمت زولبیا و بامیه و هکذا توسعه اقتصاد ایالت هاشون رو یاد می گرفتن!!
به گفته وزارت كار آمريكا، كارفرمايان آمريكايي در ماه ژوئن تنها 18 هزار فرصت شغلي ايجاد كردند و نرخ بيكاري آمريكا به 9.2 درصد افزايش يافت.
بچه نفتون: عجب تنبل هایی هستند ها!! چرا نیامدند کشور ما و راه و چاه ایجاد فرصت های شغلی میلیونی آن هم بدون استفاده از وام و تسهیلات بانکی رو یاد نگرفتند؟!!
اقتصاد آمريكا در دوران ژانويه و مارس تنها 1.9 درصد پيشرفت داشت و اكثر اقتصاددانان انتظار داشتند در سه ماهه آوريل تا ژوئن نيز چنين رشدي در آمريكا وجود داشته باشد.
بچه نفتون: آخه اقتصاد دانان آمریکایی فکر می کردند که می توانند از رهنمودهای استاد مکتب ایرانی استفاده های لازم رو ببرند در حالی که رمال ها و جادوگران بیش تر وقت این استاد مسلم جریان های چند نقطه ای را اشغال کرده بودند و اجازه ندادند که این عزیز به وضعیت اقتصاد آمریکایی ها سر و سامان دهد!!
بر اساس اين گزارش، كاليفرنيا، آريزونا، نوادا و كلورادو از جمله ايالت‌هايي بودند كه در ماه اوت امسال به طرز نگران‌كننده‌اي شاهد ركود بازار مسكن و بالا رفتن نرخ بيكاري بوده‌اند اما در همين ماه جاري ميلادي ايالات ماساچوست، نيوهمپشاير، رودآيلند و نيوجرسي از رشد محسوسي در بازار كار برخوردار بوده و در نتيجه نرخ بيكاري در آن‌ها پايين‌تر آمده است.
بچه نفتون: آخه رمالان و جن گیران ما در كاليفرنيا، آريزونا، نوادا و كلورادو حضور نداشتند تا جوالدوز مهرشان رو به بازار مسکن و اشتغال اونا بزنند، اما در عوض به ايالات ماساچوست، نيوهمپشاير، رودآيلند و نيوجرسي رفتند و مدیریت شون رو پیاده و جهانی کردند!!
:
:
:
آخرین اخبار