تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۱۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیمشک خبر داد ؛
آموزش 1000 نفر از هنرجویان صنایع دستی در اندیمشک
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اندیمشک از آموزش یک‌هزار نفر از هنرجویان صنایع دستی در مرکز آموزش صنایع دستی این اداره خبر داد.

کورش ایزدمهر امروز از آموزش 1000 نفر از هنرجویان صنایع دستی در مرکز آموزش صنایع دستی این اداره خبر داد و اظهار کرد: این هنرجویان در مرکز آموزش صنایع دستی اندیمشک در رشته‌های گلیم بافی، قلاب بافی، عروسک بافی، صنایع دریایی، صنایع چوپ، کپوبافی و سراچی سنتی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی افزود: برای این شرکت‌کنندگان پس از طی کردن دوره‌های 45 روزه تا سه ماهه و پس از موفقیت در آزمون‌های کتبی و عملی کارت مهارت و در صورت تمایل برای ادامه این حرفه در قالب مشاغل خانگی مجوز راه‌اندازی کارگاه و کارت صنعتگری صادر می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیمشک اضافه کرد: در جهت حمایت از بخش خصوصی جهت احداث کارگاه‌های صنایع‌دستی تاکنون 10 کارگاه مستقل صنایع‌دستی در این شهرستان راه‌اندازی و مشغول به فعالیت در زمینه‌های مختلف صنایع دستی هستند.

ایزدمهر ابراز داشت: همچنین برای حمایت از این هنرجویان با پیگیری‌های به عمل آمده توانستیم برای 200 نفر از این افراد مجوز پرداخت وام‌های کم‌بهره را اخذ کنیم.

شهرستان اندیمشک یکی از شهرهای مهم استان در زمینه صنایع دستی از جمله گلیم بافی و کپوبافی است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار