تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۱۵۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز خبر داد ؛
راه‌اندازی موزه سنگ‌شناسی در رامهرمز
رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز گفت: موزه سنگ شناسی در این شهرستان با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری راه‌اندازی شد.

منصور معتمدی امروز اظهار کرد: در راستای آشنایی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان با انواع سنگ و کاربرد سنگ در زندگی مردم از قدیم تاکنون این موزه راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: سنگ‌های این موزه از نقاط مختلف این شهرستان جمع‌آوری شده و برخی نیز توسط مردم اهدا شده است.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامهرمز تصریح کرد: در این موزه سنگ‌های آسیاب بزرگ و سنگ‌های آسیاب دستی کوچک و متوسط و هاون‌های سنگی، پایه ستون‌های تاریخی، سنگ قبور، سنگ پایه آتش‌دان حمام و سنگ کارگاه‌های ارده‌سازی و نمونه‌هایی دیگر به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: در این موزه اقدام به بازسازی نخستین دروگر که در سال 1330 توسط مرحوم صمیمی در این شهرستان آورده شد و از زیر خاک بیرون کشیده شد، جلوی موزه سنگ جهت بازدید مردم جانمایی شد.

معتمدی ابراز داشت: این موزه روز به روز کامل‌تر می‌شود و نشست‌هایی که با بزرگان و مردم رامهرمز داشته‌ایم از آنها درخواست کرده‌ایم که اگر هرگونه ابزار سنگی مردم‌شناسی دارند تحویل میراث فرهنگی این شهرستان دهند تا این موزه سنگ غنای بیشتری پیدا کند.

وی در پایان گفت: مردم رامهرمز و حومه در راه‌اندازی و اهدای اشیا موزه مردم‌شناسی 100 درصد و در موزه اشیای تاریخی هم بیش از 30 درصد تاکنون همکاری داشته‌اند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار