تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۱۶۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجلیل از 828 معلم نمونه ؛
برنامه های هفته معلم در خوزستان تشریح شد
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان برنامه های اجرایی هفته بزرگداشت مقام معلم را تشریح کرد.

محمد تقی زاده در ارتباط با برنامه های اجرایی هفته معلم در استان گفت: در هفته بزرگداشت مقام معلم از دو نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه کشوری، 41 نفر به عنوان معلم نمونه استانی و 785 نفر به عنوان معلم نمونه شهرستانی تجلیل می شود.

وی افزود: در این هفته برنامه های متنوعی در سراسر استان اجرا خواهیم کرد که اولین برنامه در تاریخ 12 اردیبهشت مصادف با سالروز شهادت معلم نمونه استاد مطهری سخنرانی قبل از قرائت خطبه در نماز جمعه است که سایر رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها نیز این سخنرانی را در صورت امکان انجام خواهند داد.

قائم مقام ستاد بزرگداشت مقام معلم خوزستان تصریح کرد: شنبه 13 اردیبهشت زنگ سپاس معلم در مدارس استان نواخته خواهد شد و از معلمان تکریم و تجلیل به عمل می آید.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه 14 اردیبهشت نیز مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی در اهواز با حضور مسئولین استانی و محلی برگزار خواهد شد که دیدار و ملاقات ویژه معلمان نمونه استانی و عده ای از فرهنگیان نیز در عصر همان روز با حضرت حجت الاسلام و المسلمین جزایری نماینده ولی فقیه در استان و مقتدایی استاندار خوزستان انجام خواهد گرفت.

تقی زاده یادآور شد: دوشنبه 15 اردیبهشت از تلاش معلمان خیر آموزشی و مدرسه ساز تقدیر به عمل می آید و در روز سه شنبه 16 اردیبهشت نیز از بازنشتگان فرهنگی تجلیل خواهیم کرد.

قائم مقام ستاد بزرگداشت مقام معلم خوزستان ادامه داد: چهارشنبه 17 اردیبهشت فرهنگیان به طور هماهنگ در نماز وحدت شرکت می کنند و پنج شنبه 18 اردیبهشت نیز با خانواده های فرهنگیان شاهد، ایثارگر، رزمنده و جانباز دیدار خواهیم داشت که فرهنگیان استان همزمان با برگزاری ا ین دیدار در گلزار شهدا حضور خواهند یافت.

وی اذعان کرد: پرورش انسان های خلاق، مبتکر، توانمند، اهل هنر و در یک کلام پرورش بنده خوب برای خدا توسط معلم انجام می شود و به همین جهت است که امام علی (ع) به انسان ها توصیه می کند که «برای پدر و معلمت قیام کن حتی اگر پادشاه باشی» و این توصیه نشان دهنده ارزش والای مقام معلم است.

تقی زاده با اشاره به دیدار معلمین نمونه استانی و کشوری با مقام معظم رهبری، رئیس مجلس و رئیس جمهور گفت: در سال جاری سی امین یادواره بزرگداشت مقام معلم را برگزار می کنیم و از معلمین انتظار داریم که مانند شهید مطهری زمان و نیاز جامعه را بشناسد و مطابق با آن در راه تعلیم و تربیت گام بردارند.

مدیر کل آموزش پرورش خوزستان در پایان گفت: سابقه، خدمت در مناطق محروم، تألیف کتاب، ارائه مقالات علمی، ایثارگری، رزمندگی، آزادگی و انجام اقدامات برجسته و خلاق از جمله ویژگی های انتخاب معلمین نمونه است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار