تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۱۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید تضمینی 100 هزار تن گندم در خوزستان
مدیر تعاون روستایی خوزستان از خرید بیش از 100 هزار تن گندم توسط مراکز خرید گندم وابسته به شرکت‌های تعاونی، روستایی به صورت تضمینی خبر داد.

هرمز خواجوی اظهاركرد: این میزان محصول از طریق 56 مرکز خرید گندم وابسته شرکت‌های تعاونی روستایی خریداری شده است.

وی افزود: مراکز خرید گندم معمولی را با افت مفید 4 درصد و غیر مفید 2 درصد با قیمت 1050 تومان و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 1080 تومان خریداری می‌کنند.

خواجوی گفت: خرید گندم از اواخر فروردین‌ماه به صورت رسمی در استان آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه خواهد داشت.

مدیر تعاون روستایی خوزستان ادامه‌داد: با توجه به این‌که بیش از 750 هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی جای زیرکشت گندم است، برداشت یک میلیون و 650 هزار تن گندم پیش‌بینی شده است.

خواجوی خاطرنشان‌کرد: عملیات برداشت گندم توسط 3200 کمباین انجام می‌شود که از این تعداد 400 کمباین بومی بوده و 2800 کمباین از خارج از استان وارد شده است که برای کنترل و ضد عفونی کردن کمباین‌های مهاجر، ایستگاه کنترل و قرنطینه در ورودی‌های شهرستان‌های بهبهان، هندیجان، ایذه و اندیمشک مستقر شده‌اند.

وی عنوان‌کرد: شهرستان‌های دشت‌آزادگان، شوش، دزفول، شوشتر، اندیمشک، رامهرمز، بهبهان و اهواز عمده‌ترین مراکز تولید گندم استان هستند. مبالغ خرید گندم از کشاورزان پس ازتحویل گندم از طریق شعب بانک سپه پرداخت می‌شود.

خواجوی گفت: عملیات خرید گندم توسط 84 مرکز خرید در استان انجام شده که شامل 56 مرکز خرید تعاون روستایی و 28 مرکز خرید شرکت غله و بازرگانی است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: خوزستان ، گندم
:
:
:
آخرین اخبار