تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۶۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاكيد بر استفاده از منابع غیردولتی در اجرای شبکه‌های فاضلاب خوزستان
معاون فنی شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به کاهش شدید اعتبارات دولتی در دو سال اخیر، بر استفاده از منابع غیردولتی در اجرای شبکه‌های فاضلاب شهرستان‌های استان تاكيد كرد.
سيدشمس‌الدين کلانترزاده عنوان‌کرد: در این راستا طرح انتشارات اوراق مشارکت عمومی در دستور كار شركت قرار گرفت.

وی افزود: از طریق انتشار اوراق مشارکت عمومی، منابع مالی مورد نیاز اجرای شبکه فاضلاب 16 شهرستان فراهم شد. این طرح 3 ساله و از سال 91 در استان كليد خورد؛ به این شکل که هر سال 270 میلیارد تومان از درآمدهای فروش اوراق مشارکت برای اجرای شبکه فاضلاب شهرستان‌ها تأمین شود.

معاون فنی شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح‌کرد: طرح اجرای شبکه فاضلاب از محل فروش اوراق مشارکت عمومی، در شهرستان‌های دشت‌آزادگان، شادگان، بندرامام، دزفول، خرمشهر، ماهشهر، رامهرمز، آبادان، شوشتر، ایذه، بهبهان، شوش و اندیمشک برنامه‌ریزی شد.

کلانترزاده بیان‌کرد: این طرح از شهریورماه سال 91 تا پایان 92 با تأمین سالانه 270 میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت به اجراء درآمد.

وی اظهارکرد: 3 هزار و 476 کیلومتر برای 172 هزار انشعاب طی 3 سال برنامه‌ریزی شد كه از آغاز اجرای طرح تاکنون يك‌هزار و 125 کیلومتر شبکه فاضلاب در 16 شهرستان اجرا شده و 51 هزار و 712 انشعاب به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

معاون فنی شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان‌کرد: پیش از اجرای طرح فروش اوراق مشارکت، این شرکت يك‌هزار و 113 کیلومتر شبکه فاضلاب در استان انجام داده بود. یعنی اجرایی شبکه فاضلاب در سال‌هاي اخير در مقایسه با متوسط سال‌های‌گذشته 17 برابر رشد داشته است.

کلانترزاده افزود: مرحله سوم فروش اوراق مشارکت باید امسال انجام شود و در صورت اجراي موفق این مرحله، اجرای شبکه فاضلاب از مردادماه آغاز می‌شود تا به افق پیش‌بینی شده برسیم.

وی بیان‌کرد: در مجموع میزان بهره‌مندی 16 شهرستان از شبکه فاضلاب قبل از اجرای طرح فروش اوراق مشارکت تا سال 91، 37 درصد بود كه هم‌اکنون این رقم به حدود 60 درصد رسیده است.

معاون فنی شرکت آبفا خوزستان اظهارکرد: در شهرهای ایذه، شوش و اندیمشک به علت این‌که محل دفعی برای فاضلاب وجود ندارد، ابتدا شبکه‌های فاضلاب اجرا و پس از آن خطوط انتقال فاضلاب به بیرون از شهر دفع خواهد شد. همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب رامهرمز آماده بهره‌برداری است.

کلانترزاده با اشاره به حمايت‌هاي دولت يازدهم از اجراي طرح‌هاي زيربنايي خوزستان از جمله طرح‌هاي آب و فاضلاب در اولين سفر استاني یادآورشد: مرحله سوم فروش اوراق مشارکت در دست پیگیری است و با تأمین 270 میلیارد تومان از محل فروش این اوراق میزان بهره‌مندی استان از شبکه‌های فاضلاب به 80 درصد خواهد رسید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار