تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۱۶۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر خرمشهر خبر داد:
بررسی طرح‌‌ ساخت برج‌های 2 قلو و تله‌کابین در خرمشهر
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر از بررسی طرح‌های مطالعاتی ساخت برج‌های دو قلو و تله‌کابین در جلسات شورای این شهر خبر داد.

سید جواد ادریس‌پور امروز با اشاره به رایزنی با سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری‌های عظیم در خرمشهر از بررسی طرح‌های بزرگ پیشنهادی توسط سرمایه‌گذاران در شورای شهر خبر داد و اظهار کرد: پس از اعلام خبر پیوستن خرمشهر و آبادان به منطقه آزاد شاهد حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف شهر هستیم.

وی از افزایش رقابت برای سرمایه‌گذاری خرمشهری با ذکر یک نمونه گفت و اضافه کرد: یک سرمایه‌گذار گرجستانی طی رایزنی‌هایی که با نماینده شهر و شورای اسلامی شهر داشته است اعلام آمادگی برای احداث نیروگاه برق 55 کیلوواتی در خرمشهر کرده و از ما در این راستا کمک خواسته است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر تصریح کرد: طرح در دست بررسی است و اگر موانع آن رفع و کار آغاز شود ظرف 12 تا 16 ماه این نیروگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: با تحقق این طرح، چیزی حدود 700 تا یک‌هزار فرصت شغلی برای نیروهای بومی در مرحله اول ایجاد می‌شود و در مرحله دوم کار، با جذب یک‌هزار نفر دیگر، تولید به 110 کیلو افزایش می‌یابد.

ادریس‌پور از دو پروژه بزرگ که مصوبه آن در شورای شهر به تصویب رسیده است نیز نام برد و افزود: دو پروژه عظیم پل سوم و چهارم در شورای شهر به تصویب رسیده است که قرار است پل چهارم در محل فعلی پل شناور در قسمت صابون‌سازی در آینده نزدیک احداث شود.

وی به ذکر برخی از طرح‌ها که توسط سرمایه‌گذاران ارائه شده است و بررسی آنها طی جلسات شورا انجام می‌شود پرداخت و تاکید کرد: ما در جلسات شورا و اتاق فکر، همه طرح‌های پیشنهادی اعم از داخلی و حتی طرح‌های پیشنهادی سرمایه گذاران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر عنوان کرد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح سرمایه‌گذاری جهت ساخت برج‌های دو قلو در خرمشهر که البته نیازمند فراهم‌سازی زمینه و طی روال اداری است، احداث پل رو گذر و زیرگذر در مرکز شهر و ساخت تله کابین مابین دو پل شهرستان برای بالا بردن میزان نشاط در شهروندان و افزایش جاذبه‌های گردشگری رودخانه کارون اشاره داشت.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها در مرحله مطالعاتی است که پس از تصویب و رفع موانع و فراهم‌سازی شرایط، امکان اجرایی کردن آنها میسر خواهد بود.

ادریس‌پور همچنین بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع توسط مسئولان تاکید کرد و اذعان داشت: مسئولان باید از سرمایه‌گذار حمایت کنند و سعی در رفع موانع داشته باشند تا با همدلی به آبادانی شهرمان کمک کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود دیدگاهش را برای پیوستن خرمشهر به منطقه آزاد بیان کرد و گفت: منطقه آزاد شدن خرمشهر فی‌النفسه حرکت خوب و تاثیرگذاری است چرا که سبب جذب سرمایه‌گذار و گردشگر به خرمشهر می‌شود ولی این در صورتی کاملا خوب و پذیرفتنی است که تمام شهر را پوشش دهد نه اینکه بخشی از شهر همچون گذشته باقی بماند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار