تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۱۶۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز احداث فاز نخست کارخانه سیمان اندیمشک
نماینده اندیمشک در مراسم آغاز احداث فاز نخست کارخانه سیمان اندیمشک گفت: اوایل انقلاب که بخش الوار جزء استان لرستان بود، نمایندگان لرستان به دنبال کسب مجوز کارخانه سیمان بودند که پس از تلاش‌های جدی آنان این مجوز کسب شد.

صیدعیسی دارایی اظهاركرد: طی سال‌های پس از کسب مجوز، این طرح موفق به راه‌اندازی نشد تا حدود 6 سال قبل که اقدامات اولیه‌ای برای اجرای این طرح آغاز شد. شرکت مهرگان وارد کار شده و 89 درصد از سهام این کارخانه و وسائل مورد نیاز را نیز با مبالغ بسیار زیاد خریداری کرده است.

وی با اشاره به اهمیت احداث این کارخانه گفت: کارخانه سیمان اندیمشک می‌تواند نبض بازار منطقه را در دست گرفته و حتی بازار سایر کشورها را نیز به‌دست آورد. این کارخانه ظرفیت اشتغال 400 نفر را به طور مستقیم داشته و نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد.

دارايی تحقق اقتصاد مقاومتی را نتیجه چنین گام‌های اقتصادی دانست و ادامه‌داد: باید با همدلی و تلاش و حمایت از این طرح‌های اقتصادی به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد کمک کرد.

حمیدرشا گودرزی، فرماندار اندیمشک نیز در این مراسم اظهارکرد: کارخانه سیمان اندیمشک پس از وقفه چند ساله مجددا آغاز به کار کرده که نقطه عطفی در بحث اشتغال‌زایی شهرستان است.

وی افزود: تولید کارخانه در مرحله اول 3 هزار و 100 تن خواهد بود و فاز نخست این کارخانه حدود یکسال دیگر به طور کامل وارد مدار تولید می‌شود.

گودرزی شکوفایی اقتصادی، گردش سرمایه، رفع محرومیت، کمک به اشتغال‌زایی و آغاز یک فعالیت اقتصادی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری را از مزایای این طرح عنوان کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار