تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۱۶۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان خبر داد ؛
برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان استثنایی در هفته معلم
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان استثنایی به مناسبت هفته معلم از دوم اردیبهشت تا ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

علی ممبینی امروز اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان استثنایی در اهواز 44 هزار نفر است که در 68 مدرسه مستقل و پنج مدرسه ضمیمه تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام شهرستان‌های خوزستان جز اندیکا، باغملک و دهدز مدارس استثنایی دارند و همچنین همه این مدارس مجهز به سیستم هوشمند هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان خاطرنشان کرد: ما به موازات تغییر کتب درسی دوره‌هایی برای معلمان پیش‌بینی می‌کنیم و معمولا این دوره‌ها در فصل تابستان اجرا می‌شود.

وی افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی دانش آموزان استثنایی خوزستان به مناسبت هفته معلم از دوم اردیبهشت تا 17 اردیبهشت بر گزار می‌شود.

ممبینی خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت دو مرکز اختلالات یادگیری در آبادان و سوسنگرد و همچنین دو کلاس متوسطه حرفه‌ای دخترانه در دزفول و آغاجاری، یک کلاس متوسطه حرفه‌ای پسرانه در اندیمشک و یک کلاس برای دانش‌آموزان اوتیسم در دزفول راه‌اندازی شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان این‌که تعدادی از دانش‌آموزان استثنایی به‌صورت تلفیقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند عنوان کرد: این رقم 684 نفر است که از دلایل حضور این دانش‌آموزان در مدارس عادی، توانایی ذهنی هم‌سطح با دانش‌آموزان عادی و در برخی موارد نیز نبود مدارس استثنایی در برخی شهرستان‌های استان است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار