تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۱۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: با هماهنگی‌های بوجود آمده با معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در اهواز برگزار می‌شود.

افشین حیدری امروز اظهار کرد: سال گذشته در استان خوزستان دو نمایشگاه ملی صنایع دستی برگزار شد که این دو نمایشگاه با برگزاری جشنواره‌های اقوام بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و به این دلیل امسال در تلاش هستیم تا یکی از این دو نمایشگاه را در خوزستان به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

وی افزود: قرار است نمایشگاه صنایع دستی آبان ماه خوزستان به صورت بین‌المللی برگزار شود و در این نمایشگاه کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: در این راستا با معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هماهنگی‌های لازم انجام شده است و در این زمینه در حال رایزنی هستیم.

حیدری گفت: برگزاری چنین نمایشگاه باشکوهی نیازمند عزم بزرگ در خوزستان و حمایت جدی است و مطمئنا استاندار خوزستان در این زمینه مساعدت‌های لازم را خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در این نمایشگاه زمینه معرفی داشته‌های صنایع دستی خوزستان به تجار و سرمایه‌گذاران حاشیه خلیج فارس فراهم می‌شود و انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه در حاشیه این نمایشگاه یکی از اقداماتی است که حتما در دستور کار قرار خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: صنایع دستی خوزستان توانمندی زیادی برای ارز‌آوری دارد و باید از این توانمندی استفاده شایسته‌ای شود.

وی تاکید کرد: قرار است نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی خوزستان به عنوان جشنواره ثابت سالانه در دستور کار خوزستان قرار داشته باشد و در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور به ثبت برسد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار