تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۶۱۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان خواستار شد ؛
حضور فعال حوزه‌علمیه در تمام شئون اجتماعی
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان خواستار حضور فعال حوزه علمیه در تمام شئون اجتماعی شد.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در همایش تجلیل از 105 استاد حوزه علمیه سفیران هدایت استان خوزستان که ظهر امروز در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حوزه‌های سفیران هدایت در همه زمینه‌های اجتماعی باید تبلیغ‌های خود را داشته باشند و بر اساس بررسی‌های میدانی انجام شده طلابی که در حوزه سفیران هدایت در حال تحصیل هستند نسبت به طلبه‌های دیگر حوزه‌ها کارایی در زمینه تبلیغ، منبر و ... دارند.

وی با بیان اینکه جوانانی که وارد حوزه‌های سفیران هدایت می‌شوند بیش از 10 سال نسبت به دیگر طلاب جلو‌تر خواهند بود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های سفیران هدایت با حوزه‌های سنتی، تخصصی شدن برخی دروس جمعی در حوزه‌های سفیران است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: تخصصی شدن دروس حدیث‌شناسی، جامعه‌شناسی و دیگر دروس مرتبط با به روز شدن هر طلبه است.

آیت الله جزایری اضافه کرد: در خوزستان بیش از 4 هزار روستا در حواشی شهر‌ها وجود دارد که به همراه تعداد مساجد و حسینیه‌ها آمار بسیار بالایی را تشکیل می‌دهند و همه آن‌ها نیاز به داشتن حداقل یک روحانی دارند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه برای این مهم باید مسئولان حوزه‌ها چاره‌ای بیاندیشند، عنوان کرد: حوزه علمیه باید در تمام شئون اجتماع اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی حضور فعال داشته باشد تا بتوان این خلأ فرهنگی و مشکلاتی که این روز‌ها در برخی فضاهای اجتماع وجود دارد با این روش تامین شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار