تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۶۱۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعضای هیأت مدیره باشگاه باید اقتصادی و سیاسی باشند ؛
رحیمی: برای پرسپولیس ۵۰ میلیارد هزینه شود، به جایی نرسیم انتخابم اشتباه بوده است
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا هیأت مدیره از انتخاب من پشیمان نشود.

علیرضا رحیمی پس از انتخابش به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: قبل از هر چیزی جا دارد از اعضای هیأت مدیره باشگاه تشکر کنم که با اعتماد به من این مسئولیت مهم را در اختیارم گذاشتند. با تلاشی که انجام می‌دهم تمام هدفم این است که هیأت مدیره پشیمان نشود.

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم در کشور ما این است که متاسفانه در تمامی کارها مدیرمحور شده‌ایم. نباید مدیر محور مبنای انجام کارها باشد و این مسئله در دنیا مرسوم نیست. باید کارها بر اساس برنامه و مصوبات هیأت مدیره انجام شود. همین جا اعلام می‌کنم که در طول فعالیتم امکان ندارد حرکتی انجام دهم که بر اساس مصوبات هیأت مدیره نباشد و برای انجام تمامی امور مالی و ... از هیأت مدیره مصوبه می‌گیرم بنده مجری مصوبات هیأت مدیره می‌شوم. جا دارد همین جا از محمد رویانیان و تمامی افرادی که در گذشته برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند تشکر کنم.

رحیمی در ادامه یادآور شد: تصمیم بر این شد که حمید استیلی به عنوان سخنگوی باشگاه فعالیت کند قرار است بنده صحبتی‌ انجام ندهم استیلی از افتخارات فوتبال ایران است و به ما کمک می‌کند. کاری به سمت افراد نداریم باید کنار یکدیگر تلاش کنیم و کارهای مثبتی را انجام دهیم.

مدیرعامل جدید پرسپولیس در ادامه تاکید کرد: همان کاری که در سپاهان انجام دادم در پرسپولیس انجام خواهم داد. تمامی تعهدات مدیر قبلی را چه به صورت شفاهی و چه به صورت کتبی انجام خواهم داد. هر چیزی که رویانیان انجام داده باید به پایان برسد. ساعت 13 امروز ابلاغ خودم را دریافت کردم. اینطور نیست که بگویم 10 روز پیش و 5 سال گذشته ارتباطی به ما ندارد. دنبال بهانه نیستیم از امروز مسئولیت باشگاه را در اختیار گرفتیم و تمام تلاشمان را برای موفقیت باشگاه می‌کنیم.

رحیمی در مورد تکلیف کادر فنی پرسپولیس اظهار داشت: تمام این مسائل را بررسی خواهیم کرد. موارد را با استیلی جمع‌بندی می‌کنیم و به هیأت مدیره می‌بریم. مهمترین چیز برای ما هواداران هستند. باید برای فصل آینده تیم خوبی را ببنیدم و در کنار آن طلب سال قبل بازیکنان را پرداخت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که حضور او به عنوان مدیرعامل مشخص شده بود و آیا برای انتخاب اعضای هیأت مدیره از او مشورت گرفتند،عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما مسئله‌ای باب شده که طی آن اعلام می‌شود اعضای هیأت مدیره باشگاه باید ورزشی باشند. در سرتاسر دنیا بخصوص اروپا اعضای هیأت مدیره افرادی سیاسی و اقتصادی هستند اگر قرار است به باشگاه بیایند و با دریافت 60 میلیارد تومان تیم ببندند درست نیست باید به سمتی حرکت کنیم که پرسپولیس با هواداران میلیونی خود به خودکفایی مالی برسد. هر طلبی هم که وجود داشته باید پرداخت کنیم و تمام تعهدات خودمان را انجام می‌دهیم. عصر امروز در باشگاه جلسه داریم و در مورد اعضای کادر فنی و مسائل تیم بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم. علی دایی، محمد رویانیان، کادر فنی و تمام اعضای باشگاه در سال گذشته زحمت زیادی کشیدند. هیچ وقت زحمات به اندازه امسال نبوده و به همه آنها خسته نباشید می‌گویم.

علیرضا رحیمی پس از جلسه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: هیات مدیره گزینه‌های مختلفی برای مدیرعاملی داشتند که در پایان به این جمع‌بندی رسیدند که من این کار را انجام دهم.

وی در مورد اینکه آیا انتخاب او به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس سفارش وزارت ورزش و یا انتخاب هیات مدیره بوده خاطرنشان کرد: عملکرد من همه‌چیز را نشان می‌دهد، فکر می‌کنم کارنامه‌ام باعث شد که چنین اتفاقی رخ بدهد، کسی هستم که بدون پارتی و سفارش وارد عرصه‌ها می‌شوم، شخصی نیستم که دو روز باشد وارد ورزش شده باشم. 33 سال سابقه حضور در ورزش را دارم و فکر می‌کنم کارنامه‌ام نیازی به سفارش نداشته باشد حالا اینکه چرا مرا انتخاب کرده‌اند باید از خود اعضای هیات مدیره بپرسید.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه او با فوتبال بیگانه نیست و آیا تا پایان خواهد ماند گفت: عملکرد 33 ساله من را ببینید همه‌چیز را نشان می‌دهد اگر صداقت وجود داشته باشد مطمئن باشید همه با هم برای موفقیت تلاش می‌کنیم و همکاری لازم صورت می‌گیرد، برای موفقیت پرسپولیس آمده‌ام و برای رسیدن به این مسئله تمام تلاش خود را انجام می‌دهم.

رحیمی در مورد اینکه معمولا مصاحبه‌های مدیران عامل باشگاه‌ها در روز اولی که به عنوان مدیرعامل انتخاب می‌شوند با روز پایانی متفاوت است گفت: اگر تازه آمده بودم می‌شد که چنین حرفی را بزنید. من در سپاهان، فدراسیون و جاهای دیگر کارنامه خوبی نداشته‌ام؟ لخت شده‌ایم که کار انجام دهیم، اگر برای پرسپولیس 40، 50 میلیارد هزینه می‌شود و بعد هم به جایی نرسیم انتخاب من اشتباه بوده، باید کاری کنیم که پرسپولیس روی پای خود بایستد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به جلسه‌ای که عصر امروز با علی دایی و رویانیان برگزار خواهد کرد تاکید کرد: به هر حال رویانیان و علی دایی زحمت زیادی برای تیم کشیده‌اند، بازیکنان هم تمام تلاش خود را کردند و با این بی‌پولی ساختند مطمئن باشید برای همه احترام خاصی قائلم، هم‌اکنون نمی‌توان در مورد اینکه کسی بماند یا برود صحبت کنیم.

وی در مورد ماندن دایی افزود: محور اصلی پرسپولیس هیات مدیره است، من خودم به هیچ‌عنوان تصمیم شخصی نمی‌گیرم. من مجری تصمیمات هیات مدیره هستم، استیلی هم به عنوان سخنگوی باشگاه است که در مورد مسائل فوتبال صحبت می‌کند، من در مورد مسائل کلان و سیاست‌گذاری باشگاه صحبت خواهم کرد، شما ببینید در چند سالی که در سپاهان بودم در مجموع نیم ساعت هم صحبت نکردم به هر حال آنچه که برای باشگاه مهم است آرامش است که باید کمک کنیم که به تیم بازگردد.

رحیمی در ادامه صحبت‌هایش گفت: می‌خواهیم گام‌های مثبتی برای پرسپولیس برداریم. این باشگاه در فوتبال ما تاثیرگذار است. من درمورد گذشته صحبت نمی‌کنم. اما هر تعهدی که باشگاه در گذشته داده باشد و به هر فردی بدهی داشته باشد آن را پرداخت می‌کنم و نمی‌گویم به من چه. من موظفم که تعهدات گذشته باشگاه را هم پرداخت کنم. بعید می‌دانم پرسپولیس دیگر مشکل مالی داشته باشد. هواداران نگران بودند و حق هم دارند اما ما بدهی‌ها را پرداخت می‌کنیم. نمی‌توانیم به طلبکاران بگوییم بروید بعدا بیایید.

وی در مورد وضعیت تهدید فیفا گفت: در مورد این مسائل تصمیم‌گیری می‌کنیم. جلسه امروز صبح به خاطر انتخابات بود و اینکه چه کسی مدیرعامل شود و چه کسی رئیس هیأت مدیره و دبیر. من در کل مجری تصمیمات و مصوبات هیأت مدیره باشگاه هستم و برای هر کاری که بخواهم انجام بدهم اول مصوبه آن را از هیأت مدیره خواهم گرفت.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه با برخی بازیکنان مثل بنگر مشکلی ندارید،‌گفت: همگی آنها رفقای ما هستند ممکن است بحث مالی داشته باشند که آن مسئله قابل حل است. ما ورزشی‌ها هیچ وقت با هم مشکلی نخواهیم داشت.

وی در مورد اینکه آیا عضو جدیدی به هیأت مدیره اضافه خواهد شد،‌گفت: همه اعضا جدید هستند.

رحیمی در مورد اینکه برخی می‌گویند فقط دو عضو هیأت مدیره فوتبالی هستند و 5 عضو دیگر ناشناس،‌گفت: من کلاس‌های مدیریت را گذرانده‌ام. اعضای هیأت مدیره باشگاه نباید ورزشی باشند. اعضای هیأت مدیره باشگاه باید اقتصادی و سیاسی باشند که در واقع بتوانند باشگاه را به حلو هدایت کنند و ورزشگاه و کادر فنی هم نباید نگرانی داشته باشند. هر کسی باید شرح وظایف خودش را داشته باشد و ورزشکار هم کار خودش را انجام دهد. این حرف‌های من نیست حرف‌های مدیریت باشگاه‌داری است.

مدیرعامل جدید پرسپولیس در مورد اختلاف با پروین گفت: باشگاه پرسپولیس مدیون پروین است. پرسپولیس با فردی مثل پروین پرسپولیس شد. پروین حق بزرگی در ورزش  و فوتبال ایران بخصوص پرسپولیس دارد. سعی می‌کنیم جایگاه خوبی برای ایشان در نظر گیریم.

وی در مورد اینکه جلسه بعدی هیأت مدیره چه زمانی است،‌گفت: امروز بعد از ظهر دوباره جلسه خواهیم داشت.

علیرضا رحیمی پس از انتخاب به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: با تصمیم هیات مدیره به عنوان مدیرعامل انتخاب شدم جا دارد از محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز تشکر کنم می‌دانم او در این مدت چقدر وقت گذاشت و تمام تلاش مسئولان موفقیت دو تیم پرسپولیس و استقلال است تا هواداران از نگرانی دربیایند.

وی افزود: باید در مورد مسائل تیم بررسی‌های لازم را انجام دهیم تصمیمات باشگاه را به هیات مدیره می‌بریم و امکان ندارد بدون نظر هیات مدیره تصمیمی را بگیریم.

رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: پرسپولیس قوی‌ترین هیات مدیره را دارد و وضعیت بسیار خوب است. اینکه بخواهیم بگوییم قبلا چه کسی پول داده و چه کسی کاری را انجام نداده است درست نیست. اولویت ما پرداخت طلب بازیکنان است.

وی در مورد وضعیت قرارداد بازیکنان و اینکه آیا قراردادها کاهش می‌یابد عنوان کرد: برای بستن قراردادها تابع قوانین سازمان لیگ هستیم ما موظفیم که قراردادهای خوبی ببندیم و تیم قدرتمندی را آماده کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا باز هم قراردادهای میلیاردی بحث‌برانگیز می‌بندد عنوان کرد: آیا قرارداد یک میلیاردی بحث‌برانگیز است؟ سعی می‌کنیم بهترین قراردادها را از همه لحاظ ببندیم و تیم خوبی را آماده حضور در رقابت‌ها کنیم. جا دارد از افرادی که سال‌های سال در پرسپولیس زحمت کشیده‌اند و برای موفقیت تیم تلاش کرده‌اند تشکر کنیم.

رحیمی در پاسخ به این سوال که خادم اعلام کرده اولین‌بار است که هیات‌مدیره قبل انتخاب مدیرعامل معرفی می‌شود اما نام او از چند وقت قبل بر سر زبان‌ها افتاده بود خاطرنشان کرد: در مورد انتخاب من از خود مسئولان تیم که این تصمیم را گرفتند سوال کنید البته قبل از معرفی هیات مدیره نام خیلی از افراد برای حضور در پرسپولیس مطرح بود و تنها نام من بیان نشده بود.

وی در مورد انتشار مبالغ قرارداد بازیکنان عنوان کرد: بنده از ساعت 13 امروز در خدمت شما هستم. شفاف‌سازی در قراردادها وجود دارد و باید به قراردادی که می‌بندیم متعهد باشیم ما نمی‌توانیم از خودمان کاری انجام دهیم و باید طبق قانون عمل کنیم. مطمئن باشید براساس قانون فعالیت می‌کنیم. اکنون در سپاهان فعالیت ندارم اما می‌توانید به اسناد و مدارک باشگاه مراجعه کنید و می‌بینید تمامی قراردادها شفاف است. سال قبل علنی اعلام کردم فردوسی‌پور دوربین برنامه 90 را به سازمان لیگ ببرد و قرارداد بازیکنان را مشاهده کند.

رحیمی در مورد اینکه گفته می‌شود با مهدی تاج اختلافاتی دارد اظهار داشت: تاج همشهری من است و سال‌ها در اصفهان با یکدیگر کار کردیم، مشکلی وجود ندارد و بیش از همه با او رفیق هستم. به دنبال موفقیت پرسپولیس و اینکه بهترین باشیم هستم. نباید به دنبال دریافت 40، 50 میلیارد تومان پول باشیم تا تیم را قوی ببندیم از همین امروز به سمتی حرکت می‌کنیم که پرسپولیس با این همه هوادار و پتانسیل خودکفا شود اگر این اتفاق نیفتد باید هر سال نگران تیم باشیم. همانطور که گفتم تمام تعهدات گذشته را باید پرداخت کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه چطور می‌شود اسپانسر بدون مطرح شدن نامش این همه پول بدهد عنوان کرد: شما به این مسئله چه کاری دارید؟ اسپانسر پول می‌دهد و قرار است کار انجام شود. وقتی قول دادم بدهی‌ها را پرداخت کنیم دیگر نمی‌گویم این مسئله ربطی به ما ندارد. همانطور که من دوست دارم مدیر بعدی پرسپولیس به تعهدات من عمل کند ما همین روش را در مورد مدیران قبلی انجام می‌دهیم.

رحیمی در ادامه در پاسخ به این سوال که قرارداد او یک ساله است و آیا این مسئله به ثبات مدیریت لطمه نمی‌زند عنوان کرد: از این پس جلسات هیات مدیره در باشگاه برگزار می‌شود. قرارداد من یک ساله نیست ممکن است بنده عملکرد خوبی نداشته باشم و هیات مدیره زودتر تصمیم به رفتن من بگیرد اگر رحیمی خوب کار نکرد هیات مدیره را مقصر بدانید باید آنها روی کار من نظارت کنند و بنده نیز پاسخگو باشم. در مورد اتفاقات گذشته از من سوال نکنید و مطمئن باشید در این مورد نمی‌توانید از من حرفی بیرون بکشید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد اینکه گفته می‌شود به خاطر بدهی به برخی از مربیان سابق پرسپولیس ممکن است تیم تا 22 اردیبهشت به یک رده پایین‌تر سقوط کند عنوان کرد: در جریان این مسائل نیستم و عصر امروز در جلسه‌ای که داریم برای بررسی مشکلات و اولویت‌ها جمع‌بندی می‌کنیم.

رحیمی در پایان تاکید کرد: حمید استیلی سخنگوی باشگاه است و بنده به عنوان مدیرعامل تمام تلاش خود را انجام می‌دهم. بزرگترین مشکل و دشمن بشر زبان است. در چند سالی که در سپاهان حضور داشتم و در سال‌های گذشته که در ورزش فعالیت کردم هیچگاه وارد جروبحث و جدل نشدم. دنبال تکذیب و این کارها نیستم و برای همه احترام قائلم، رسانه‌ها نیز می‌توانند آزادانه ما را تحلیل کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار