تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۶۱۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نهم ارديبهشت؛ روز شوراها
شوراهادغدغه‌ای‌جز رفاه‌شهروندان نداشته‌باشند
ريیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در آستانه نهم ارديبهشت ماه، روز شوراها گفت: سیاست‌زدگی شورا و درگیری اعضای آن به مسايل مالی و شخصی، شورا را ناکارآمد می سازد لذا اجتناب اعضاي شورا از مسايل حاشیه ای بسیار ضرورت دارد.

جواد سعدون‌زاده اظهارکرد: انتخابات شوراها مبتنی بر قانون اساسی، جلوه ای از حضور مردم و مدیریت غیرمستقیم مردم را منعکس می کند.

وی ادامه داد: قطعا اعضای شورای شهر در همه ادوار، منتخب مردم بوده اند و فلسفه وجودی آن ها نیز بر اساس ارايه خدمات در حیطه شهرداری ها به مردم تعریف می شود و رسالت آن ها نيز بهبود زندگی شهری است و در روستاها نیز این وظیفه بر عهده شوراهای روستایی است.

ريیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: آنچه که از اعضای شوراها انتظار می رود این است که این نهاد را به عنوان یک نهاد تخصصی و خدمات‌رسان به شهروندان قلمداد کنند و مباحث مطروحه و هدف‌های راهبردی شوراها می بایست بر اساس نگرش کارشناسانه و بدون تعلق به مسايل مالی و سیاسی تعریف شود.

سعدون‌زاده خاطرنشان‌کرد: می طلبد که اعضای شوراها، همه مردم و نقاط شهری و همچنین روستاییان و نقاط روستایی را با یک دید ببینند. یکی از آفت های شوراها آلوده شدن به مسايل مالی و حاشیه های سیاسی است و اگر شورا، سیاست زده یا درگیر مسايل مالی و شخصی شود، این رويداد سم مهلکی خواهد بود که رسالت بلند اعضای شوراها را در کل کشور تحت‌الشعاع قرار می دهد.

وی ادامه داد: امید است اعضای شوراها که نمایندگان مستقیم مردم هستند، دغدغه ای جز رفاه شهروندان، عمران شهری و روستایی و همچنین رسیدگی به مناطق محروم و حاشیه شهرها و بهبود مبلمان شهری نداشته باشند.
 
ريیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایطی که استان خوزستان به واسطه جنگ تحميلي در گذشته داشته، نمی توان گفت که شوراها کارنامه خالی و بی خدمتی داشته اند. قطعا شوراها به تناسب حال خود در ادوار چهارگانه، فعالیت هايي البته با شدت و ضعف متفاوت داشته اند ولی سفارش ما به اعضای شوراها این است که با توجه به محدودیت منابع و عمق محرومیت در شهرها و روستاهای ما می طلبد، طرح لوایح و مدیریت شهری، حساب شده و کارشناسانه باشد تا از موازی کاری جلوگیری و همچنین ضریب هدر رفت منابع عمومی در مجموعه فعالیت های شهرداری ها كاسته شود.

سعدون‌زاده افزود: حسن تدبیر، مدیریت بهینه و تصمیمات ماندگار و پایا می تواند راهگشا باشد تا با همین منابع کم، در صورتی که خوب هزینه شود، مناطق محروم و آسیب دیده در عمران شهر و روستایی مدنظر قرار بگیرند. در این شرایط می توان امیدوار بود که در آینده ای نزدیک، بخش اساسی مشکلات ما در استان کمتر و کمتر شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار