تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۶۱۷۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساماندهي نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اهميت توجه به مسئله نظارت بر ذبح شرعي در كشتارگاه هاي دام و طيور، گفت: لازم است با یک نظارت و هدایت عالي و اشراف كامل، در این عرصه گام برداشت، چرا كه انسان ها موجوداتی نیستند که بدون ایجاد یک سیستم فرهنگی بتوان بر آن‌ها نظارت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور در همایش مسئولان دفاتر حوزه های نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور، که روز دوشنبه (8 اردیبشهت‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تا پیش از اینکه نظارت بر ذبح شرعی در کشور نهادینه شود، بحث هایی طولانی در حوزه نمایندگی با مسئولان گذشته داشتیم، به طوری که نگاهی که در خصوص نظارت بر ذبح شرعی وجود داشت، اين بود كه نظارت بر اين امر مربوط به بلاد غیرمسلمین است و در كشور ما نيازي به نظارت بر ذبح شرعي دام در كشتارگاه ها نيست.

وی ادامه داد: این مسئله تا جایی پیش رفت که به مسئله نظارت بر ذبح شرعی به عنوان يك حکم قانونی و نه بر اساس یک حکم شرعی نگاه می کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: وقتی کسی به عنوان ناظر بر مسائل شرعی در کشتارگاه ها تعیین می شود، بایستی به طور جدي به اين وظيفه مهم خود بپردازد. امروز شاهد آن هستیم که یکی از زیربناترین زیربناهای فرهنگی در کشور در حال ساماندهی است و آن نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه هاي سراسر كشور است.

بهرام پور افزود: اگر بتوانیم معنویت را رقم بزنیم، شش میلیارد نفر جمعیت دنیا که سهل است، حتی اگر جمعیت دنیا 60 میلیارد نفر هم بود، خداوند به همه روزی می دهد. امروز مسئله زیربنای فرهنگی، مسئله غذاست که ریسمان آن به دست شما نمایندگان ولی فقیه در سازمان دامپزشكی کشور داده شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: زیربنای تمدن بزرگ اسلامی غذای سالم است، مردم غذایی را که می خورند باید غذایی طیب باشد. راهی که در آن گام برداشته ایم راهی است که باید محکم تر و با درایت بیشتر و اصلاح بهتر امور، ساماندهی شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار