تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۶۱۷۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساکی:
اغلب مدارس ناحیه‌یک اهواز بافت‌فرسوده‌دارند
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز از فرسودگی و بافت قدیمی اکثر مدارس این ناحیه خبر داد.

بهزاد ساکی اظهار کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز حدود 70 هزار دانش آموز و نزدیک به 300 مدرسه دارد و ما از مردم خوب استان به ویژه خیرین انتظار داریم تا با عزم ملی وارد کار مدرسه سازی شوند و این فرهنگ مشارکت در آموزش و پرورش را در جامعه استان پویاتر کرده و آن را به یک فرهنگ ملی تبدیل کنند تا ما یک آموزش و پرورش متحول، پویا و پیشرفته داشته باشیم تا این آموزش و پرورش پویا زمینه ساز یک جامعه رشد یافته شود.

وی ادامه داد: مهمترین نیاز ما در مدارس ناحیه یک این است که اکثر مدارس در مناطقی مانند کوی علوی و گیت بوستان یا حتی مدارس منطقه امانیه بافت فرسوده و قدیمی دارند و قدمت بیشتر این مدارس بالای 35 سال است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز تصریح کرد: کمبود تجهیزاتی مانند میز و نیمکت، کولر، آب سرد کن از دیگر مشکلاتی است که در مدارس این ناحیه بیداد می کند و وضعیت سرویس های بهداشتی نامناسب و آب آشامیدنی از معضلات دانش آموزان است.

ساکی افزود: طی سال جاری چندین جشنواره خیرین مدرسه ساز در آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز برگزار شد و ششمین جشنواره نیز روز گذشته در تالار فردوسی با هدف جلب مشارکت های مردمی در تأمین فضاها، تجهیزات و امکانات آموزشی مدارس برگزار شد که امسال برگزاری این دست جشنواره ها برای آموزش و پرورش ناحیه یک به عنوان یک راهبرد محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد تحول، رشد و توسعه در آموزش و پرورش نیاز به جلب مشارکت های مردمی و حضور مستمر مردم در آموزش و پرورش به منظور تأمین فضا و محیط مناسب برای تحصیل دانش آموزان داریم و این مشارکت های مردمی در ارتقاء تجهیزات و امکانات آموزش و پرورش و غنی کردن برنامه های علمی، آموزشی، دینی، معنوی، ورزشی و بهداشتی آموزش و پرورش مؤثر است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز یادآور شد: اولیاء باید بر فضاهای آموزشی و برنامه های کلی آموزش و پرورش نظارت و برای رفع مشکلات موجود در فضاهای آموزشی مشارکت فعالی داشته باشند تا برنامه های کلی ما نیز با رفع این مشکلات بهتر اجرا شوند.

ساکی اذعان کرد: باید به آموزش و پرورش به عنوان یک صنعت بزرگ انسان سازی نگاه کرد و برای ایجاد تحول در جامعه باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری شود که این سرمایه گذاری بدون حضور مردم و مشارکت عمومی یا امکان پذیر نیست و یا اینکه به کندی پیش خواهد رفت.

وی گفت: در آموزش و پرورش سه عرصه مهم داریم که اولین آن ایجاد محیط و فضای امن و قابل اعتماد برای دانش آموزان است و استعدادهای دانش آموزان فقط در محیط آرام و امن و با امکانات مطلوب شکوفا می شود و اگر دانش آموزان در محیطی که اضطراب دارد تحصیل کنند خلاقیت هایشان سرکوب می شود و عرصه دوم مشارکت مردم و اولیاء و عرصه سوم نیز نظارت مردم و اولیاء بر فضاها و برنامه های آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در پایان گفت: در آموزش و پرورش این ناحیه هنوز دغدغه برخی مدیران تهیه میز و نیمکت و دغدغه برخی دیگر ریزش دیوار مدارس فرسوده است. برخی دانش آموزان ما در کلاس های با تراکم 48 نفر درس می خوانند و نگران سرویس بهداشتی مناسب و آب آشامیدنی خود هستند و من به عنوان یک مدیر شرمنده ام که هنوز کولر برخی مدارس خراب است و متأسفانه نتوانسته ایم امکانات اولیه و اساسی و محیط آرام و امن را برای تحصیل دانش آموزان فراهم کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار