تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۱۷۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آثار هنرمندان خوزستان در شیراز به نمایش درمی‌آیند
موضوع نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی در شیراز را مروری بر آثار هنرمندان تجسمی استان خوزستان عنوان کرد که آثار در زمینه انسان معاصر، فرم و رنگ و نقاشیخط را با موضوع بسم الله و آثار حجمی و سازه‌های چوبی به معرض نمایش گذاشته می‌شوند
مسؤول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان خوزستان گفت: آثار هنرمندان خوزستان در شیراز به نمایش درمی‌آیند.

محمد باوی‌زاده بيان كرد: منتخبی از آثار هنرمندان هنرهای تجسمی استان خوزستان را در قالب پنج رشته (نقاشی- نقاشیخط- حجم- خوشنویسی- گرافیک) در نمایشگاهی در شیراز به نمایش می‌گذاریم.

وی با بیان این که موضوع به صورت آزاد است افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از آثار  هنرمندان به دست ما رسیده  که مجموعا 30 اثر را در این نمایشگاه ارايه خواهیم داد.

باوی‌زاده موضوع نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی در شیراز را مروری بر آثار هنرمندان تجسمی استان خوزستان عنوان کرد که آثار در زمینه انسان معاصر، فرم و رنگ و نقاشیخط را با موضوع بسم الله و آثار حجمی و سازه‌های چوبی به معرض نمایش گذاشته می‌شوند.

مسؤول هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان در ادامه گفت: امسال برای حوزه هنری سال هنرهای تجسمی است و برنامه‌های ما در این بخش شامل پنج حوزه متفاوت است که پس از ثبت شدن در سامانه هنرهای تجسمی از نظر کمی و کیفی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

باوی‌زاده از روابط حوزه هنری با کشورهای همسایه خبر داد و افزود: امسال فراتر از استان و کشور ارتباط‌مان را با کشورهای همسایه برقرار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: سومین کارگاه نقاشی و خوشنویسی نوزدهم ماه رمضان به مناسبت شب قدر، شهادت حضرت علی (ع) که هر ساله برگزار می شود را سعی می‌کنیم امسال در نجف اشرف برگزار کنیم.

او همچنین به فعال شدن بخش کودک و نوجوان در حوزه هنری خوزستان اشاره کرد و افزود: کارگاه دیگری با موضوع کودک را در پیش خواهیم داشت که با موضوع دوستی ایران و عراق از نگاه کودک است و در قالب کارگاه نقاشی برگزار می‌شود.

باوی‌زاده در بخش دیگر صحبت‌های خود به دعوت استادان هنری کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: سعی داریم با این کار هنرمندان خوزستان با هنرمندان کشورهای همسایه تبادل نظر داشته باشند و با هنر هم آشنا شوند و از این طریق روابط هنری اسلامی بیشتر شود. ما معتقدیم این موضوع در تعاملات سیاسی هم تاثیر خواهد داشت چراکه هنر زبان گویایی دارد و می‌تواند در همه زمینه‌ها موثر باشد.

وی گفت: یکی دیگر از کارهای حوزه هنری چاپ و تالیف کتاب‌های الکترونیکی است که این موضوع در سال جاری طراحی شده و در حال جمع‌آوری آثار هستیم که این آثار از امید فاضلی، محمدهاشم بدری و منتخبی از آثار خوشنویسی و عکس استان است که حرف برای گفتن دارند.

مسؤول هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان با اشاره به هنر استان خوزستان گفت: استان خوزستان صاحب هنر است و مدعی است که هنرمندانش صاحب نظریه و سبک هستند. برای مثال خوزستان صاحب خط و خوشنویسی است که در این زمینه حدود پنج هزار استاد و هنرمند دارد و حیف است که این همه انرژی و هنر را به نمایش نگذاشت.

باوی‌زاده با بیان این که هنرمندان ما خودجوش هستند افزود: این‌ها سرمایه‌ها و گنجینه‌های حوزه هنری هستند که باید از این هنرمندان حمایت کنیم.

شايان ذکر است که این نمایشگاه از 13 تا 17 اردیبهشت ماه 93 در شیراز برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار