تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۱۷۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارش :
تکاپوی آبادان برای هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ابتهال، تواشیح و اذان
دستگاه‌های مختلف آبادان برای برگزاری هجدهمین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی، اذان، ابتهال و همخوانی قرآن کریم که از 10 تا 16 اردیبهشت‌ماه 93 در محل سینما نفت این شهر برگزار خواهد شد در حال تکاپو هستند.

هجدهمین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی، اذان، ابتهال و همخوانی قرآن کریم 10 تا 16 اردیبهشت‌ماه 1393 در شهر آبادان برگزار می‌شود.

این مسابقات با حضور بیش از 550 نفر از مؤذنان، مبتهالان و گروه‌های برتر تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم به مدت هشت روز در سینما نفت آبادان برگزار می‌شود.

آیین افتتاحیه رقابت‌ها بعد ‌از ظهر سه شنبه 9 اردیبهشت‌ماه 1393 در سینما نفت برگزار خواهد شد و مسابقات آقایان طی روز‌های 10، 11 و 12 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌‌شود، همچنین رقابت‌‌های خانم‌ها در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه 13، 14 و 15 اردیبهشت‌ در سینما نفت برگزار خواهد شد.

سال گذشته این مسابقات به میزبانی شهر تهران برگزار شد که در نهایت گروه تواشیح «شمیم بهشت» از مازندران به مقام نخست رشته تواشیح و «حمید جلیلی» و «حسن خانچی» به عنوان نخست رشته‌‌های اذان و ابتهال دست یافتند.

امسال نیز به فراخور میزبانی که آبادان آن را بر عهده گرفته است دستگاه‌های مختلف اجرایی بنا بر شرح وظایفی که در این ارتباط برای آنها تعریف شده است در تکاپو هستند.

برگزاری جلساتی برای تقسیم وظایف بین ادارات و ارگان‌های مختلف و همچنین تلاش برای رفع کمبود و کاستی پیش روی این جشنواره از مهمترین اقداماتی است که در این روزها مسئولان آبادانی را به خود مشغول کرده است.

*تبلیغات محیطی بر عهده شهرداری

در این میان شهردار آبادان از وظایف شهرداری برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره اظهار کرد: با برگزاری جلسه‌ای در فرمانداری در همین ارتباط بین دستگاه‌های مختلف اجرایی تقسیم وظایف صورت گرفته است.

محمودرضا شیرازی عنوان کرد: تبلیغات محیطی این جشنواره به شهرداری واگذار شده است و همه تلاشمان بر این است تا این جشنواره به بهترین شکل ممکن و در خور شان برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری کار ایاب و ذهاب مدعوین و حاضران در این جشنواره را بر عهده دارد و در این خصوص با سایر مسئولان شهری نیز هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است.

شهردار آبادان بیان کرد: در جلسه‌ای که برای تقسیم وظایف دستگاه‌های اجرایی شهرستان در تعالی برنامه‌های این جشنواره صورت گرفت اداره بندر، پالایشگاه، پتروشیمی، منطقه آزاد اروند و البته شهرداری بیشترین و اصلی‌ترین وظایف را عهده‌دار شده‌اند.

وی در خصوص اهمیت میزبانی این برنامه ارزشمند گفت: شهرداری همیشه از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر استقبال کرده است و مطمئنا میزبانی اینگونه برنامه‌ها در راستای تعالی فرهنگ قرآنی و اسلامی بسیار موثر خواهد بود.

شیرازی تصریح کرد: این جشنواره بین‌المللی و سراسری است و مطمئنا با برگزاری آن در شهر آبادان، برکات معنوی زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص اقدامات فرهنگی شهرداری در سال های گذشته نیز چنین افزود: از سال گذشته توسط شهرداری نخستین دوره مسابقات قرائت قرآن و ترتیل خوانی را برگزار کرده‌ایم که امسال نیز چنین هدفی را دنبال خواهیم کرد.

مدیر سامانه شهری آبادان بیان کرد: برای ماه رمضان امسال نیز این برنامه را در مسجد جامع آبادان برگزار می‌کنیم و دلیل این امر استقبال و پور نوجوانان و جوانان برای حضور در این مراسم است.

وی توضیح داد: امیدواریم با برگزاری هرچه بهتر این میزبانی، در سال‌ها و مناسبت‌های آتی نیز شاهد تقویت برگزاری برنامه‌های بین‌المللی و سراسری فرهنگی در آبادان باشیم.

*میزبانی جشنواره برای آبادان افتخار است

امام جمعه آبادان نیز از اهمیت برگزاری این جشنواره در این شهر گفت و اظهار کرد: میزبانی این جشنواره ارزشمند برای ما افتخار است.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه این دوره از مسابقات بیان کرد: تلاش همه‌ جانبه در این زمینه ضروری است و همه اعضای ستاد برگزاری باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

وی اضافه کرد: این مسابقات در سطح بالایی برگزار می‌شود و آبادان به عنوان اولین شهرستانی که میزبانی را بر عهده گرفته است باید به شایستگی از این مهم بر آید.

امام جمعه آبادان افزود: انتظار می‌رود مسئولان شهرستان با همت و جدیت بیشتری در روزهای منتهی به شروع مسابقات اجرای آبرومند این دوره را پیگیری کنند تا خاطره خوبی از شهر و مردم آبادان در یاد متسابقین باقی بماند.

*حضور 7 قاری مصری


دبیر ستاد برگزاری هجدهمین دوره مسابقات سراسری تواشیح، ابتهال و اذان از مسئولان آبادان نیز در ادامه این توضیحات اظهار کرد: مسئولان شهرستان آبادان تاکنون همکاری و تعامل بسیار مطلوبی را برای برگزاری این مسابقات برقرار کرده‌‌اند.

حجت‌الاسلام عادل فریحی افزود: در این مسابقات قرار است از هفت قاری مطرح مصری برای قرائت دعوت شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دو گروه از شهرستان آبادان به نمایندگی از استان خوزستان در این مسابقات شرکت می‌کنند که برای همه عزیزان آرزوی موفقیت داریم.

دبیر ستاد برگزاری هجدهمین دوره مسابقات سراسری تواشیح، ابتهال و اذان ابراز داشت: انصافاً اقدامات حمایتی مناسبی توسط اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، رحیمی مدیرعامل پالایشگاه و سرپرست فرمانداری و شهردار برای میزبانی این جشنواره صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات از جنس مسابقات قرآنی است و به هیچ‌ وجه محل اقدامات سیاسی نیست تصریح کرد: به همین جهت ستاد برگزاری این مسابقات هیچ علاقه‌ای به حضور مدعوین سیاسی حاشیه‌دار در مراسم افتتاحیه و اختتامیه ندارد و با آن مخالف است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار