تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۱۸۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقتدایی: خوزستان 30 استاندار دارد!
استاندار خوزستان بابیان اینکه تمام مدیران ارشد نظام به حضور مردم اصرار دارند، گفت: من به همراه 24 مشاور و پنج معاون همه استاندار هستیم و در حقیقت استان خوزستان 30 استاندار دارد.

عبدالحسن مقتدایی مقتدایی پیش از ظهر امروز در همایش روز شوراها که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شده بود گفت: وقتی رئیس جمهور می گوید یک کمیسیون با حضور 15 وزیر تشکیل شود تا امورات شهرداری ها و شوراها بررسی شود به این معناست که تمام مدیران ارشد نظام به حضور مردم اصرار دارند.

وی افزود: من به همراه 24 مشاور و پنج معاون همه استاندار هستیم و در حقیقت استان خوزستان 30 استاندار دارد. استان خوزستان تنوع فرهنگی، صنعتی و جغرافیایی بی شماری دارد و اعضای شورا باید به سمت و سوی نهادهای مردمی بروند. مردم باید متولی دفاع از توانمندی های جامعه باشند و سازمان های مردم نهاد مشابه نورافکن روشنی بخش جامعه هستند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اغلب تخلفات در تاریکی (عدم نظارت مردم یا مسئولین) صورت می گیرد. اگر حضور مردم را پررنگ کنیم کسی نمی تواند تعدی کند. رویکرد سازمان های مردم نهاد به جای سیاست بهتر است فرهنگی، فنی و تخصصی و در جهت رفع مشکل مردم باشد. در حقیقت یک سازمان مردم نهاد ترکیب افراد حقیقی و حقوقی اند که هر کسی نمی تواند به راحتی سر به سر این سازمان ها بگذارد و شوارها مصلح کار را می بینند در حالی که سازمان های مردم نهاد حقیقت را می بینند و این سازمان ها برای ارتقای کیفی استان در خدمت مردم هستند.

مقتدایی بیان کرد: شوراها باید گستره ارتباطات خود را بیشتر کنند و تنها به انجام کارهای عمرانی تکیه نکنند. در مباحث فرهنگی ورود پیدا کنند و به آموزش و پرورش و ورزش کمک کنند. شورا باید با دانشگاه ها برای بهداشت و درمان ارتباط داشته باشد تا با این ارتباطات دانش مجموعه را ارتقا دهد و مشکلات را سریع تر و منطقی تر حل شود.

وی با تاکید بر اصل فرهنگ سازی در خوزستان گفت: فرهنگ سازی در خوزستان باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و رفتارهای خوب و بد در اثر تکرار نهادینه می شوند و بعد تبدیل به ارزش و فرهنگ می شود. در هر گروهی ارزش ها متفاوت است اما همه جامعه از یک فرهنگ تبعیت می کند. استان خوزستان دوره های مختلف فرهنگی را پشت سر گذاشته که شاید سایر استان ها نگذرانده اند و در استان خوزستان قبل از ورود نفت دامپروری و کشاورزی کار مردم بود و در حقیقت فرهنگ قبل نفت در استان ما نخل و بلوط بود.

استاندار خوزستان یادآور شد: باید به کل جامعه استان یاد بدهیم که حقوق دیگران را رعایت کنند و فرهنگ سازی چیزی است که جایش در استان خوزستان کم است ولی من به آینده استان کاملاً امیدوار هستم. از شوراها درخواست دارم که به دنبال ایجاد منابع جدید برای سرمایه گذاری باشند و تنها به منبع درآمد آلاینده ها اکتفا نکنند.

مقتدایی ادامه داد: حدود 100 تا 120 هزار عضو شورا در کشور داریم، فعالیت شوراها برای مردم خیر و برکت دارند و کار این شوراها افتخاری است که بعدها در تاریخ می نویسند. اصل حرف و کار ما و مسئولان بر این است که مردم حضور داشته باشند و همین حضور مردم خیلی از مسائل و مشکلات را حل کرده است.

وی عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، یکی از نهادهایی که نزدیک ترین ارتباط را با مردم و بدون واسطه دارند مجموعه شوراهای شهر و روستا هستند و انتظارمان از شوراها این است که بحث نیروسازی و تامین منابع انسانی را مدنظر داشته باشند زیرا این کار جزو کارهای اساسی و اولین وظیفه شورا است. در واقع شوراها می توانند کاری انجام دهند که خیلی از دستگاه های دولتی نمی توانند انجام دهند که اعضای شوراها باید اعتماد به نفس و توکل برخدا داشته باشند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: شوراها باید با برنامه ریزی به کسانی که شایسته اند کمک و آنها را تقویت کنند. یکی از مواردی که باعث تحقق توسعه در جامعه است توسعه منابع انسانی است همچنین شوراها این مسئله را مدنظر داشته باشند که آموزش برای منابع انسانی است و منابع انسانی نیز عامل پیشرفت هستند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار