تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۶۱۸۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز:
شرکتهای نفتی حق مردم خوزستان را نمی دهند
شهردار اهواز از سهم سالانه یک هزار و 500 میلیارد تومانی خوزستان از ارزش افزوده فروش نفت خبر داد و گفت: شرکت های نفتی این حق مردم استان را نمی دهند.

سیدخلف موسوی در همایش روز شوراها که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در هر سال یک هزار و 500 میلیارد تومان به عنوان ارزش افزوده فروش نفت باید به استان خوزستان تعلق بگیرد که این مبلغ به شهرداری ها پرداخت نمی شود. در حقیقت شرکت های نفت و گاز حق خوزستان را نمی دهند و نمایندگان اگر تنها به دریافت این مبلغ اهتمام بورزند ما دیگر هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: خدمت به مردم کار بسیار سختی است و شوارها بهتر از وزرا توانستند شهردار انتخاب کنند و معدل شوراها در عملکرد بهتر از دولت بود. در دین اسلام بهترین مردم کسی است که کارش را با مشورت انجام دهد و قانون شورا از آموزه های دینی گرفته شده است.

شهردار اهواز تصریح کرد: اساس کار ما در دین اسلام گفتمان است و در شورا نظرات باید جمع بندی شود تا نتیجه بهتری بگیریم. این جمع بندی ها در شورا تفاوت ما با دموکراسی غربی است و بسیار خوب است که شوراها نقاط قوت و ضعف خود را آسیب شناسی کنند. ظاهراً شورای شهر اهواز یک جلسه آسیب شناسی غیر علنی برگزار کرده است و این جلسه اتفاق خوبی است که در گذشته انجام نمی شد.

موسوی در پایان گفت: همه باید برای موفقیت شوراها همکاری کنند. شهرداری ها برای فعالیت باید درآمد داشته باشند در غیر اینصورت نباید انتظار تحول در شهر را داشته باشیم و از اعضای شورای اسلامی استان نیز تقاضا داریم که این مبلغ را مطالبه کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار