تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۶۱۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبیر خبرداد:
نبود امنیت سرمایه‌گذاری یکی‌از چالش‌های‌استان
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عدم ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری را یکی از چالش های پیش روی توسعه استان برشمرد.

فرج الله خیبر پیش از روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه هدف از برگزاری مانور های مختلف در استان را ایجاد آمادگی در نیروهای عمل کننده عنوان کرد و افزود: زمانی که یک مانور مانند مانور مواد مخدر در یک بازه زمانی یک هفته ای برگزار می شود؛ همه ارگان و دستگاه های مربوطه برای مقابله با این معضل هماهنگ می شود که این عمل منجر به ایجاد آمادگی نیروها در این خصوص می شود.

وی تصریح کرد: برای اثر بخشی بیشتر، این مانورهای اجتماعی در چند بازه زمانی در طول سال انجام می شوند.

خبیر، افزایش مشارکت عمومی جامعه را یکی از اهداف تشکیل سازمان های مردم نهاد برشمرد و اظهار کرد: این سازمان ها با هدفی مشخص تشکیل و اقدام به جمع آوری و سپس آموزش نیروهای خود در راستای برنامه هایشان می کنند. این سازمان ها باعث می شوند تا مردم جامعه در موضوعات مربوط به خودشان مدیریت صحیحی داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان همچنین در خصوص ضرورت تشکیل گروه ها و احزاب سیاسی در خوزستان افزود: ساماندهی و هدایت احزاب و گروه های سیاسی بر عهده معاونت سیاسی اجتماعی استانداری نیست ولی موظف هستیم زمینه لازم برای فعالیت آن ها را فراهم و موانع موجود بر سر راه این گروه ها را برطرف کنیم.

وی گفت: استان خوزستان در طول جنگ تحمیلی صدمات بسیاری در بخش منابع انسانی خورد به همین منظور باید برنامه های لازم برای سرمایه گذاری در استان فراهم شود.

خبیر با بیان اینکه، رسانه های استان برخی اخبار را بدون تحقیق منتشر می کنند، گفت: بسیاری از خبرها در استان انتشار می یابد بدون اینکه بر روی آن تحلیلی صورت بگیرد.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی استان در این زمان، ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری است. متاسفانه بسیاری از مراکز در استان نحوه برخورد و رفتار درست با سرمایه داران را رعایت نمی کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید به اینکه، اقتصاد خوزستان اقتصاد دولتی است، اظهار کرد: با وجود منابع فراوانی که در استان وجود دارد ما نباید شاهد این میزان فقر در استان باشیم.

وی گفت: طرح تقسیمات کشوری در حال تدوین است به همین دلیل کلیه تقسیمات منطقه ای در استان متوقف شده است. بندر امام خمینی قابلیت شهرستان شدن را داراست البته یکی از مولفه های شهرستان شدن داشتن حداقل دو بخش است که به همین دلیل این شهر باید به شهرستان ویژه تبدیل شود.

خبیر در خصوص مشکلات پیش آمده برای دانشکده خبر اهواز گفت: رسالت این دانشگاه افزایش مهارت های خبری اهالی رسانه است که این موضوع برای ما از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه، حاکمیت این مجموعه دولتی نیست، تصریح کرد: زمین این دانشگاه در اختیار سازمان همیاری شهرداری اهواز است که این سازمان نیز عمومی و متعلق به مردم است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، اشرافیت استانداری بر مسئله را عامل ورود این مجموعه در این خصوص عنوان کرد و افزود: از ابتدای این مسئله بحث انتقال دانشکده خبر مطرح نبوده بلکه مسئله انتقال یک فضای آموزشی که در اختیار دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده مورد نظر بود.

وی با اشاره به اینکه در استان خوزستان دانشکده خبر وجود ندارد، گفت: این مجموعه که با نام دانشکده خبر در حال فعالیت است یک مرکز آموزشی است  وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی و زیر نظر دانشکده خبر تهران در حال فعالیت است که متاسفانه این فضای آموزشی در شان دانشکده خبر و دانشجویانش نیست.

خبیر در خصوص نفوذ فرقه های انحرافی در استان خوزستان عنوان کرد: وقوع این پدیده به دلیل متدین بودن مردم خوزستان گسترده نیست؛ البته برای جلوگیری از این میزان کم نیز دستگاه های فرهنگی مربوطه باید بتوانند به درستی به وظایف خود عمل کنند. البته در کنار فعالیت های فرهنگی باید بتوان مردم مناطق عمدتا مرزی و حاشیه نشین را از لحاظ مالی تامین و فعالیت های عمرانی بسیاری را در آن مناطق به بهره برداری رساند.

وی در خصوص انتصاب فرمانداران نیز تصریح کرد: یک فرماندار باید از دانش لازم بهرمند باشد. البته ما در استان برای انتصاب فرمانداران به دلیل اینکه باید این اشخاص از کادر موجود در وزارت کشور منصوب می شوند با محدودیت های مواجه بودیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه، مدیریت جهادی به معنای مدیریتی با تعهد و مسئولیت است، اظهار کرد: یک مدیر جهادگر باید پر تلاش و خستگی ناپذیر باشد و برروی اصول علمی حرکت کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار