تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۱۹۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام و المسلمین شفیعی تشریح کرد؛
جزییات برگزاری اعتکاف دانشجویی در خوزستان
رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به ثبت نام بیش از 2 برابر ظرفیت پذیرش خواهران در مراسم اعتکاف دانشجویی، از برگزاری قرعه کشی بین این افراد در روز شنبه 13 اردیبهشت ماه، در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه شهیدچمران خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی با بیان اهمیت مراسم اعتکاف به عنوان یکی از سنت های اسلامی و برنامه های ارزشمند معنوی فراموش شده در سال های قبل از انقلاب، که با پیروزی انقلاب اسلامی احیا شده است، اظهار کرد: با توجه به فراگیر شدن اعتکاف در فضای عمومی جامعه که از دانشگاه نشات گرفته است، هر ساله مراسم بسیار باشکوه و ارزشمند اعتکاف در سطح دانشگاه برگزار می شود.

وی افزود: در استان خوزستان تا به امروز، در 13 مسجد دانشگاهی در سطح استان مراسم اعتکاف دانشجویی برگزار می شود و در 18 مسجد اعتکاف دانشجویی با پیش بینی حضور 3 هزار دانشجو در حال برنامه ریزی است.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به برگزاری برنامه های متمرکز در دانشگاه های استان گفت: در خوزستان این مراسم در مساجد دانشگاه های شهید چمران و علوم پزشکی اهواز، کشاورزی و منابع طبیعی رامین و در هشت واحد دانشگاهی آزاد شهرستان های اهواز، بهبهان، ماهشهر، آبادان، امیدیه، ایذه، رامهرمز و شوشتر برگزار می شود.

شفیعی با بیان این که در دانشگاه شهیدچمران مراسم اعتکاف برای دانشجویان دختر در مسجد امام خمینی(ره)، برای دانشجویان پسر در مسجد شهدا دانشگاه و برای اعتکاف خانواده اساتید نیز مسجد کوی اساتید در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در بعضی از دانشگاه ها مانند دانشگاه شهیدچمران نظر به استقبال گسترده و عدم امکان پذیرش همه ثبت نام کنندگان، با توجه به ثبت نام بیش از 2 برابر ظرفیت مساجد در نظر گرفته شده برای مراسم اعتکاف خواهران و عدم امکان حضور همه در مراسم، روز شنبه ساعت 12 در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه طی مراسم قرعه کشی با حضور مسؤولان نهاد رهبری از میان 535 دانشجو در بخش خواهران که اقدام به ثبت نام کرده اند، 250 نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف برگزیده خواهند شد.

وی در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده در مراسم اعتکاف گفت: اقامه نماز جماعت به امامت علما و مسؤولان روحانی استان، تشکیل حلقه های معرفت با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری مراسم دعا و مناجات توسط مداحان اهل بیت(ع)، جلسات مشاوره در حوزه تربیتی و دینی به همراه برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان و حضور خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های محتوایی در نظر گرفته شده است که با بررسی نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف در سال گذشته برنامه ریزی شده است.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان افزود: در راستای معرفت یافتن به ابعاد و آثار اعتکاف، همایش دانشجویی با عنوان "فرصت های اعتکاف" در روز 20 اردیبهشت ماه، ساعت 12 در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه شهیدچمران برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف دنشجویی اگر چه از سوی نهاد مقام معظم رهبری پیگیری، برنامه ریزی و اجرا می شود اما بدون تردید نهاد در انجام این مهم از همدلی، حمایت و پشتیبانی مسؤولان، مدیران و بخش های مختلف دانشگاه بهره مند است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار