تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۱۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اول رئیس جمهور:
خوزسـتان توانایی تأمیـن آب نیمـی از کشـور را‌ دارد
در خوزستان آن قدر آب داریم که می توانیم نیمی از کشور را سیراب کنیم ولی به علت استفاده نادرست اکنون اغلب شهرهای این استان با مشکل آب مواجه هستند و کشور هم گرفتار کم آبی است / تمامی فعالیتهای گسترده صورت گرفته در استان خوزستان مقدمه ای برای تحولات بزرگتر در این استان مهم کشور به حساب می آید
معاول اول رئیس جمهور گفت: در خوزستان آن قدر آب داریم که می توانیم نیمی از کشور را سیراب کنیم ولی به علت استفاده نادرست اکنون اغلب شهرهای این استان با مشکل آب مواجه هستند و کشور هم گرفتار کم آبی است.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، محمدرضا رحیمی در مراسم افتتاح طرح آبرسانی شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت: امروزه عده ای در کشور خود را با تهمت زدن به دولت سرگرم می کنند و برای اجرای سیاستهای اصولی دولت مانع تراشی می‌کنند ولی این افراد بدانند که دولت توجهی به این تهمتها و مانع تراشیها نمی کند و در اجرای وظایف خدمات رسانی خود به مردم کوتاهی نخواهد کرد.

وی افزود: ما به نوکری مردم افتخار می کنیم و با هدف راضی نگه داشتن مردم در عرصه هستیم.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین با اشاره به تلاشهای صورت گرفته دولت برای احیا و عمران استان خوزستان گفت: تمامی فعالیتهای گسترده صورت گرفته در استان خوزستان مقدمه ای برای تحولات بزرگتر در این استان مهم کشور به حساب می آید.

رحیمی افزود: امروز ما در کشور گرفتار کم آبی هستیم این در حالی است که استان خوزستان به تنهایی می تواند نصف کشور را با استفاده از منابع آبی خودش سیراب کند ولی در این بین ما استفاده درستی از این منابع آبی نکرده ایم به گونه ای که امروز خود شهرهای استان خوزستان نیز گرفتار کم آبی هستند.

وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت پتروشیمی مسجدسلیمان در این سفر گفت: نفت را باید سرمایه ای با ارزش به حساب بیاوریم و به خامفروشی اینگونه ادامه ندهیم به همین دلیل باید ارزش افزوده آن را افزایش دهیم. ساخت پتروشیمیها در کشور که با جدیت در دستور کار دولت قرار گرفته به این علت است که خام فروشی نفت را کم و به دنبال صادرات محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر از نفت خام باشیم.

رحیمی اضافه کرد: در زمان حاضر صادرات محصولات پتروشیمی در کشور 50 میلیون تن است که با برنامه ریزی صورت گرفته در دولت و وزارت نفت باید آن را به 100 میلیون تن برسانیم.

معاون اول رئیس جمهور به موفقیت طرح مسکن مهر در کشور اشاره کرد وگفت: دولت احداث دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای کشور یکی از مهمترین برنامه های دولت در بخش مسکن برای سال جاری است.

وی افزود: در موفقیت طرح مسکن مهر همین بس که به زودی جشن خانه دار کردن تمام متقاضیان ثبت نام شده برای دریافت خانه مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در استان زنجان برگزار می شود و این روند در سایر استانها نیز ادامه خواهد داشت.

رحیمی به موفقیتهای دولت در بخش سد سازی اشاره کرد و تاکید کرد: اگر موانع سیاسی ایجاد شده جلوی راه دولت برداشته شود بی شک امسال را باید سال رونق فعالیتهای سد سازی در کشور نامید.

معاون اول رئیس جمهور به روابط خوب ایران و چین اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی روابط تهران و پکن بسیار مناسب است به گونه ای که با ادامه همین روند کشور چین یک دوست قابل اطمینان برای ایران خواهد شد.

رحیمی افزود: هم اکنون روابط تجاری و تبادل کالا بین دو کشور نیز مناسب است ولی از تجار چینی انتظار دارم کالاهای خود را قیمت بهتری به ایران بفروشند.

وی تصریح کرد: آمریکا با چینیها مخالف هستند و چینی ها نیز با آمریکا روابط مناسبی ندارد و ما نیز در این بین آمریکا را به حساب نمی آوریم به همین دلیل می توانیم روابط مناسبی با چین داشته باشیم و می توانیم تامین کننده باثبات برای انرژی مورد نیاز کشور چین به خصوص در بخش نفت باشیم.

معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح بزرگترین پل کابلی ایران در لالی، آغاز عملیات ساخت پتروشیمی مسجدسلیمان و افتتاح طرح بزرگ آبرسانی شهرستان مسجدسلیمان امروز وارد استان خوزستان شد.
:
:
:
آخرین اخبار