تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۱۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پتروشیمی مسجدسلیمان 40 ماه به پایان می رسد
فاز نخست مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان درهنگام کار یک هزار و 500 نفر را مشغول به کار خواهد کرد و پس از بهره برداری کامل از هر چهار فاز طرح و شرکت های جانبی پنج هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت / بانک تجارت به عنوان بانک عامل این پروژه به شمار می رود و 85 درصد اعتبار لازم برای ساخت آن از محل فاینانس تامین می شود
مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور کلنگزنی شد، گفت: این پتروشیمی در مدت 40 ماه به صورت آزمایشی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، یوسف داوودی در مراسم کلنگ زنی این پروژه اظهار داشت: بانک تجارت به عنوان بانک عامل این پروژه به شمار می رود و 85 درصد اعتبار لازم برای ساخت آن از محل فاینانس تامین می شود.

وی تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان برای تولید برای چهار میلیون تن اوره در چهار فاز یک میلیون تنی احداث می شود که قرارداد فاز نخست آن با یک شرکت چینی منعقد شده است.

داوودی عنوان کرد: موافقت نامه فاز دوم طرح نیز منعقد شده اما اجرای آن منوط به آغاز فاز نخست پروژه مجتمع پتروشیمی است.

به گفته وی، فازهای سه وچهار مجتمع نیز مکانیابی شده واجرای آنها منوط به آغاز فاز دوم این پروژه صنعتی است.

مدیر عامل پتروشیمی مسجدسلیمان با اشاره به زمان بهره‌برداری این پروژه گفت: این طرح صنعتی 40 ماه پس از کلنگزنی به بهره برداری آزمایشی می رسد و هشت ماه پس از آن بهره برداری رسمی و نهایی از آن آغاز خواهد شد.

داوودی درباره بهره برداری از دیگر فازهای پروژه اظهار داشت: شش ماه پس از بهره‌برداری از فازهای نخست، فاز دو نیز به بهره برداری می رسد و همین روند برای فازهای سه و چهار نیز تکرار خواهد شد.

وی درباره اشتغالزایی این پروژه گفت: فاز نخست مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان درهنگام کار یک هزار و 500 نفر را مشغول به کار خواهد کرد و پس از بهره برداری کامل از هر چهار فاز طرح و شرکت های جانبی پنج هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی درباره سرمایه‌گذاری این طرح صنعتی بزرگ اظهار داشت: در فاز نخست 600 میلیون دلار و برای کل مجتمع چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مدیر عامل پتروشیمی مسجدسلیمان درباره نحوه به کارگیری نیروها در این پروژه گفت: پس از کلنگزنی مجتمع کلاسهای آموزشی و مهارتی برای داوطلبان در شهرستان مسجدسلیمان برگزار می شود تا آموزشهای تخصصی در زمینه این صنعت را فرا گیرند و بهره بردار این مجتمع موظف خواهد بود از نیروهای آموزش دیده بومی در آن استفاده کند.
:
:
:
آخرین اخبار