تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۲۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نفتون مسجدسلیمان؛ فاتح‌سربلند لیگ برترفوتبال خوزستان/ جدول مسابقات
مسابقات فوتبال لیگ برترخوزستان که از هشتم مهرماه 92 با حضور 14 تیم از شهرهای مختلف استان آغازشده بود با برتری نفتون مسجدسلیمان به پایان رسید. دراین مسابقات حضور چهره های جوان و مستعد در اغلب تیمها آینده ای روشن را فراروی فوتبال خوزستان قرار داد. بازیکنانی باآتیه درتیم ها جلوه گر شدند و خوش درخشیدند که با کمی توحه به آنها خواهند توانست جا پای بزرگان بگذارند. اما کیفیت مسابقات نسبت به سالهای گذشته از وضعیت بهتری برخوردار بود. بازی ها بخوبی و بانظم خاصی برگزارشد...
خوزنیوز/ یونس عبادی: مسابقات فوتبال لیگ برترخوزستان که از هشتم مهرماه 92 با حضور 14 تیم از شهرهای مختلف استان آغازشده بود با برتری نفتون مسجدسلیمان به پایان رسید.

نفتون مسجدسلیمان؛ فاتح سربلند لیگ برترفوتبال خوزستان

دراین مسابقات حضور چهره های جوان و مستعد در اغلب تیمها آینده ای روشن را فراروی فوتبال خوزستان قرار داد. بازیکنانی باآتیه درتیم ها جلوه گر شدند و خوش درخشیدند که با کمی توحه به آنها خواهند توانست جا پای بزرگان بگذارند. اما کیفیت مسابقات نسبت به سالهای گذشته از وضعیت بهتری برخوردار بود. بازی ها بخوبی و بانظم خاصی برگزارشد.

 ولی متآسفانه یک نقطه تاریک وتآسف بار در این فصل اتفاق اتفاد که نباید از آن بی تفاوت گذشت و آن عدم حضور بعضی تیمها در هفته پایانی و انصراف تیمهای شیبان باوی و آنزان ایذه پس از اطمینان از سقوط به لیگ دسته اول جای بحث داشت! بخصوص حاضر نشدن شاهین ندسا ماهشهر درهفته 22 مسابقات مقابل نفتون مسجدسلیمان بدون هیچ دلیل قانع کننده ای که موجب نگرانی تیمهای مدعی شد؟! براستی چرا برخی از تیمها اینگونه به مسابقات بی توجهی کردند و مقابل حریفان حضور پیدا نکردند شاید یکی از دلایل هزینه ایاب ذهاب تیم، آمبولانس، نیروی انتظامی و... باشد که در هر مسابقه به هیات فوتبال پرداخت می شود یا شاید هم انجام مسابقات تآثیری در رده بندی جدول و جایگاه آنها نداشت. به هرحال هدف اصلی در برگزاری مسابقات پرورش استعدادها و روح جوانمردی است که متآسفانه برخی تیمها به آن توجه نداشتند. خوب است مسئولین برگزاری مسابقات در این مورد اقدام جدی بعمل آورند. البته باید از تیم میلاد دزفول به نیکی یاد کرد چراکه با وجود آنکه نتایج این تیم درجدول رده بندی تآثیری درجایگاه این تیم نداشت در تمامی مسابقات حاضر شد.

از موارد دیگر عدم انعکاس و کم لطفی صداوسیمای مرکزخوزستان به مسابقات بود. کسی از اهالی صداوسیما به خودش این زحمت را نداد که حتی هر هفته نتایج بازیها را اعلام نمایند.

عملکرد کمیته داوران با توجه به جوانگرایی نسبتآ خوب بود و می توان به داوری استان امیدوار بود.هرچند که در چند دیدارضعف داوری مشهود بود.

میزبان     
میهمان
نفتون مسجدسلیمان
میلاددزفول
استقلال شوش ۰ پرسپولیس ویس ۰
پارسیان شوشتر ۴ استقلال رامهرمز ۱
مقاومت هویزه ۳ شاهین ماهشهر(عدم حضور) ۰
استقلال رامشیر ۳ استقلال شوشتر(عدم حضور) ۰
شیبان باوی ۰ سپاهان ایذه(انصراف تیم شیبان) ۳
آنزان  ایذه ۰           جنوب سوسنگرد(عدم حضورآنزان) ۳

رده نام تیم بازی برد مساوی باخت زده خورده تفاضل امتیاز
1 نفتون مسجدسلیمان ۲۵ ۱۵ ۸ ۲ ۴۱ ۲۱ ۲۰ ۵۳
2 استقلال شوش ۲۶ ۱۳ ۹ ۴ ۴۴ ۳۱ ۱۳ ۴۸
3 پارسیان شوشتر ۲۶ ۱۴ ۵ ۷ ۴۷ ۳۴ ۱۳ ۴۷
4 استقلال رامهرمز ۲۶ ۱۴ ۴ ۸ ۴۳ ۳۱ ۱۲ ۴۶
5 جنوب سوسنگرد ۲۶ ۱۳ ۳ ۱۰ ۳۸ ۳۳ ۵ ۴۲
6 پرسپولیس ویس ۲۶ ۱۱ ۸ ۷ ۲۴ ۲۱ ۳ ۴۱
7 استقلال رامشیر ۲۶ ۱۱ ۷ ۸ ۳۷ ۲۶ ۱۱ ۴۰
8 استقلال شوشتر ۲۶ ۱۲ ۲ ۱۲ ۵۱ ۴۴ ۷ ۳۸
9 شاهین ماهشهر ۲۶ ۱۱ ۴ ۱۱ ۳۹ ۴۵ ۶- ۳۷
10 سپاهان ایذه ۲۶ ۹ ۹ ۸ ۳۲ ۲۷ ۵ ۳۶
11 مقاومت هویزه ۲۶ ۸ ۸ ۱۰ ۴۳ ۳۸ ۵ ۳۲
12 میلاد دزفول ۲۵ ۵ ۷ ۱۳ ۳۶ ۴۷ ۱۱- ۲۲
13 آنزان ایذه ۲۶ ۴ ۴ ۱۸ ۳۴ ۵۹ ۲۵- ۱۶
14 شیبان باوی ۲۶ - ۴ ۲۲ ۲۱ ۷۴ ۵۹- ۴

سرانجام درهفته پایانی مسابقات از هفت دیداری که قراربود برگزارشود فقط سه بازی برگزاری شد. شیبان باوی و آنزان ایذه که از هفته های قبل انصراف خود را اعلام کرده بودند مقابل سپاهان ایذه و جنوب سوسنگرد حاضرنشدند در دو دیداردیگر هم تیمهای استقلال شوشتر و شاهین ندسا ماهشهر در برابر حریفانشان استقلال رامشیر و مقاومت هویزه به میدان نرفتند تا پرونده بازیها با سه بازی بسته شود. حساسترین بازی هفته پانزدهم بین دو تیم استقلال شوش و پرسپولیس ویس دراستادیوم تختی شوش برگزار شد. این دیدار از چند جهت حایز اهمیت بود زیرا سرنوشت تیم رده دوم را مشخص می کرد. پیروزی استقلال نایب قهرمانی این تیم را رقم می زد و تساوی و باخت استقلال موجب می شد برنده بازی پارسیان شوشتر و استقلال رامهرمز سکوی دوم را تصاحب کند.

آبی پوشان شوش با آگاهی از حساسیت بازی برای پیروزی گام به زمین مسابقه گذاشتند و بیشتر صاحب توپ و میدان بودند اما تلاش دو تیم نتیجه ای بهتر از یک تساوی صفر بر صفر دربرنداشت.شاگردان غلام حیدری را باید شادمان ترین و خوش شانس ترین تیم هفته پایانی قلمداد کرد. این تیم از یکسو شاهد شکست نزدیکترین رقیب خود استقلال رامهرمز بود و از سویی دیگر خود با نتیجه مساوی و کسب 48 امتیاز نایب قهرمان مسابقات شناخته شد.

ازدیگر حوادث جالب هفته پایانی رویارویی دو تیم پارسیان شوشتر و استقلال رامهرمز بود. پارسیان در یک بازی خوب و هماهنگ با نتیجه 4 بر 1 به پیروزی رسید تا تمام امیدهای آبی پوشان رامهرمز را نا امید کند و خود به جای این تیم در دره سوم جدول قرار گیرد. استقلال درصورت پیروزی می توانست به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کند اما تا رده چهارم جدول پایین آمد. در آخرین بازی فصل تیم نفتون مسجدسلیمان که قهرمانیش از دو هفته قبل مسجل شده بود در استادیوم شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان در حضور تماشاگران خود با نتیجه دو بر صفر مقابل میلاد دزفول پیروز شد تا سرانجام مسابقات فوتبال لیگ برترخوزستان پس از فرازو نشیب هایی که داشت خاتمه یابد و این کاروان با قهرمانی تیم نفتون مسجدسلیمان به سرمنزل مقصودبرسد.

پس از نفتون مسجدسلیمان، تیمهای استقلال شوش، پارسیان شوشتر و استقلال رامهرمز در مکانهای دوم تا چهارم قرار گرفتند. جنوب سوسنگرد، پرسپولیس ویس، استقلال رامشیر، استقلال شوشتر، شاهین ماهشهر، سپاهان ایذه، مقاومت هویزه و میلاد دزفول به ترتیب در رده های پنجم تا دوازدهم جای گرفتند. قرعه سقوط به لیگ دسته یک استان بنام شیبان باوی و آنزان ایذه رقم خورد که در صورت سقوط سه تیم میلاد دزفول نیز به این جمع اضافه خواهد شد. با پایان رفتن رقابتها نگاهی گذرا به فرازونشیب تیمها داشته ایم.

نفتون مسجدسلیمان با قهرمانی در لیگ برتر فوتبال خوزستان شایستگی خود را نشان داد. مدیریت خوب، کادر دلسوز ومربی جوان و زحمتکشی بنام احسان قاضی توانست نفتون را بر بام فوتبال خوزستان قراردهد. نارنجی پوشان مسجدسلیمان با بهره گیری از بازیکنانی همچون محمدپور عباسی، علی خدامرادی، فارسونی، موسی شهبازی، مصطفی شکری و دامون حکمت بیشترین ضربات را توسط این بازیکنان بر پیکره تیمها وارد سازند. کسب 16 برد، هشت تساوی و دو باخت، 43 گلزده، 21 گل خورده و 56 امتیاز درکارنامه این تیم ثبت شد. نفتون نیم فصل اول رقابتها را متزلزل آغاز کرد ولی با آغازدور برگشت جهش فوق العاده ای داشت که تداوم این جهش در پایان باعث کسب مقام قهرمانی توسط آنان شد.

استقلال شوش با درایت مربی کهنه کار خود غلام حیدری با تلفیقی از نیروهای جوان و با تجربه در پایان با کسب 48 امتیاز به مقام نایب قهرمانی دست یافت.آبی پوشان شوش در طول نیم فصل دوم نسبت به نیم فصل اول صعود قابل توجه ای داشتند.این تیم اگر دیدارهایش را مثل چندهفته پایانی دنبال می کرد و نه تساوی ناباورانه نداشت از قهرمانی فاصله نمی گرفت. استقلال از مهره های خوبی همچون حسن زهیری در درون دروازه هادی حسن زاده درخط دفاع علی منصوری و رضاکاوندی درخط هافبک و حمله برخورداربود.

پارسیان شوشتر با رهبری حسنکی سرمربی جوان خود درمجموع خوب ظاهرشدند. پارسیان که بعنوان تیم تازه وارد فوتبال لیگ برترخوزستان محسوب می شد دردور رفت امتیازات حساسی را از دست داد اما در نیم فصل دوم با ده پیروزی توانست با 47 امتیاز در مکان سوم قرارگیرد.در تیم پارسیان اسدالله انصاری با 19گلزده آقای گل مسابقات شناخته شد.حسن قنبری با 12 پاس گل و هشت گلزده،حسن امیدی گلر این تیم با مهار چهارضربه پنالتی،بهنام بنیادزاده،حبیب حبیب زاده و میلاد احمدی از یاران جوان و خوب این تیم به شمارمی امدند که در مقام سومی نیم خود نقش داشتند.

استقلال رامهرمز قهرمان نیم فصل مسابقات با دراختیارداشتن مربی کاربلدی چون محموداحمدی در تلاش برای کسب قهرمانی بود اما این تیم نتوانست درزمین دستورات مربی خود را به اجرا درآورد.باخت در مقابل نفتون مسجدسلیمان،شاهین ماهشهر واستقلال رامشیر شیرازه این تیم را از هم گسست و درنهایت به مکان چهارمی با 46 امتیاز بسنده کرد. حق استقلال بالاتر از عنوان چهارمی بود آنها خوب شروع کردند و بدتمام کردند. طاهرغبیشاوی با 18 گلزده،میلادصالحی،میثم بیگدلی،محسن قنواتی، حسین طلاوری و سیدجابرحسینی از جمله بازیکنان تآثیرگذار آبی پوشان بودند.

جنوب سوسنگرد با 42 امتیاز درجای پنجم قرار گرفت.جنوب در مسابقات این فصل قدرت و صلابت همیشگی را نداشت و در چند بازی آخر بدون سرمربی خود سعیدی به میدان رفت.جنوب در دو هفته آخربدلیل انصراف تیمهای شیبان باوی و انزان ایذه به 6 امتیاز رسید که این امتیازات بادآورده قرمزپوشان سوسنگردی را درمکان پنجم قرار داد.درتیم جنوب رضاسعیدی،علی نگراوی، جاسم مزرعه، عارف یلالی، محمدفریساد و مهاوی حیدری بازیکنانی بودند که خوش درخشیدند.

پرسپولیس ویس در شروع فصل با ابراهیم اشکش کار خود را با قدرت آغاز کرد و با نتایج خوب یکی از مدعیان فتح جام بود. اما به ناگاه درمیانه راه بدلیل مسائل حاشیه ای و کناررفتن سرمربی موفق و تآثیرگذار این تیم سکان هدایت قرمزپوشان را عبیدی در دست گرفت که با ازدست دادن چند امتیاز حساس به مکان ششم جدول سقوط نمود. پرسپولیس فصل را با بدست آوردن 41 امتیاز به پایان رساند. امیرمکینه کار، سیدمحمدنعمه، سیدامین موسوی، رضا شریفی، مجتبی طاهری و احمدخنجری از بازیکنان مطرح این تیم بودند.

استقلال رامشیر با سلاح تعصب و جنگندگی بازیکنانی نظیرحامدامیری، سعیدخالدی، صادق نوروزی، شاکرشریفی و جواد عموری با 40 امتیاز و تصاحب رده هفتم جدول لیگ را به پایان رساند. شاگردان عیدی بهبهانی بدلیل عدم حضور تیمهای آنزان ایذه و استقلال شوشتردر هفته پایانی 6 امتیاز بی دردسرگرفتند.

استقلال شوشتر با ترکیبی از یاران جوان و باتجربه به رهبری محرم نژاد و ذلکی پا به میدان گذاشت که درادامه محرم نژاد از این تیم جدا شدآبی پوشان شوشتر با شکستهای پیاپی در هفته های پایانی مقابل استقلال رامشیر هم به میدان نرفت تا با 38 امتیاز به مکان هشتم جدول سقوط کند. جایگاه استقلال می توانست بهتر از این باشد. استقلال با 51 گلزده بهترین خط حمله مسابقات را بخود اختصاص داد.سجادجباری،هادی پوری ،رمضان باقری و رضا عزیزی در این تیم از بقیه بهتربودند.

شاهین ندسا ماهشهر گاهی چنان کوبنده می شد که باورش غیرممکن بود وگاهی هم چنان دست وپا شکسته که تعجب همگان را برمی انگیخت. سفیدپوشان ماهشهری درحد و اندازه های خود ظاهر نشدند و با 37 امتیاز و قرارگرفتن دررده نهم جدول لیگ را به پایان رساندند. شاگردان موسی قنواتی در دو دیدار مقابل نفتون مسجدسلیمان و مقاومت هویزه به میدان نرفتند. این تیم در سه هفته پایانی فصل به میدان نرفت.حسن معشوری، محمدباشی بهمراه غلامرضا عتیقی از بازیکنان شاخص تیم شاهین بودند.

سپاهان ایذه فصل را بدون غلام سرقلی مربی محبوب، بااخلاق و تحصیلکرده خود آغاز کرد. طلایی پوشان که با مدیریت صیدالی به فوتپال پایه هم اهمیت می دهند با 36 امتیاز به مکان دهمی بسنده کردند. ستارباقری، مسعودمحمودی، اسماعیل کیانی و فردین وندی زراس از چهره های برتر سپاهان در این فصل بودند.

مقاومت هویزه با ساکی دراولین فصل حضور خود در لیگ برترفوتبال خوزستان توانست سهمیه هویزه را برای فصل آینده حفظ نماید. سفیدپوشان هویزه با 32 امتیاز درمکان دوازدهم ایستادند. حمزه شاخی، هاشم ساکی، قاسم جرفی و دانیال ساکی بازیکنانی بودند که از سایرین بهتر ظاهر شدند.

میلاد دزفول که روزگاری در لیگ دسته سوم کشور نماینده خوزستان بود با از دست دادن چند بازیکن اصلی خود پا به میدان گذاشت که نتوانست از اعتبار فوتبال دزفول دفاع کند و با 22 امتیاز در جای سیزدهم قرار گرفت. در این تیم هادی تختابی، حمیدذلفی، عبدالله بهمئی و فخرالدین بابادی تلاش مضاعفی داشتند.

آنزان ایذه و شیبان باوی فانوس بدست جدول لیگ لقب گرفته بودند تابا لیگ برترفوتبال خوزستان وداع نمایند. این دو تیم در بدترین وضعیت ممکن انصراف خود را از ادامه مسابقات اعلام نمودند. تغییرات زیاد در نیمکت شیبان هم نتوانست این تیم را از مهلکه سقوط نجات دهد. انزان ایذه با 16 امتیاز و شیبان با 4 امتیاز ضعیف ترین دوران خود را سپری کردند تا جواز سقوط به لیگ دسته یک خوزستان را دریافت کنند
:
:
:
آخرین اخبار