تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۲۰۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتغال جوانان در استان باید مورد توجه قرار گیرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: اشتغال جوانان و معضل بیکاری آن‌ها و بیمه‌های اجتماعی استان باید مورد توجه قرار گیرد.

هوشمند صفایی در گردهمايی کارگزاران بیمه اجتماعی استان که امروز، سیزدهم اردیهشت‌ماه در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: یکی از اهداف این اداره‌کل تامین و گسترش بیمه عشایر و روستایی است و امیدواریم در سال 93 این طرح در استان به‌طور کامل اجرا شود. یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتی در هر کشوری توجه به رفاه اجتماعی و گسترش و تصمیم بیمه‌های اجتماعی در مناطق شهری و روستایی است.

وی افزود: با وجود قوانین حمایتی خوب در زمینه رفاه و بیمه اجتماعی، به دلیل وضعیت جنگ و سایر مشکلات اجرای طرح رفاه اجتماعی در کشور تحقق نیافت. طرح بیمه روستاییان و عشایر یکی از طرح‌ها برای ایجاد عدالت و تعادل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح‌کرد: اگر اعتقاد ما بر این مبنا است که تولید کشور از روستاها آغاز می‌شود، باید بیش از پیش به این مناطق توجه شود. متاسفانه در کشور در بسیاری از شاخص‌ها منفی هستیم و در زمینه اشتغال جوانان روستایی و تامین زیرساخت‌های زندگی روستاییان اقدام جدی صورت نگرفته است.

صفایی خاطرنشان‌كرد: از کل جمعیت کشور که بالغ بر 75 میلیون نفر است تنها 20 میلیون جامعه ساكن روستا هستند و این امر بیانگر عدم تامین حداقل نیازهای زندگی روستاییان است. در استان برنامه‌هايی برای امسال در جهت تشکیل شرکت‌های تعاونی روستایی در مناطق روستایی استان در نظر گرفته شده و سعی بر این است تا پایان شهریور نتیجه خوبی در امر بیمه نمودن روستاییان و عشایر کشور حاصل شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار