تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۶۲۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقتدايي:
امسال خوزستان دستخوش تحول می‌شود
استاندار خوزستان بر لزوم تحقق موضوع خرید از تولیدات داخل استان فراتر از یک بخش‌نامه و شعار و دستورالعمل تاکید کرد.

عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که امروز، 14 اردیبهشت‌ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: اعضای شورای برنامه‌ریزی باید بتوانند سریع‌تر از موضوعات دستگاهی و سازمانی و خود فارغ شوند تا ما بتوانیم طرح‌های اساسی‌تر استان را به شورای برنامه‌ریزی استان بکشانیم.

وی افزود: به عنوان مثال در دفتر استاندار، حداقل 15 محور غیر برنامه‌ای و غیر بودجه‌ای باید اتفاق بیافتد که همه این‌ها مباحث استانی است و از جمله این‌ها می‌توان به مباحث ورزش و اشتغال استان اشاره کرد.

مقتدایی تصریح‌کرد: در بحث فرهنگی و مدیریت جهادي استنباط ما این است که مسوولان استان در همین راستا در حال حرکت هستند در بحث فرهنگ نیز 20 نفر برای پیگیری مباحث فرهنگی استان انتخاب شده‌اند؛ مباحث فرهنگی می‌تواند از یک رفتار ترافیکی، احترام به بزرگترها و روابط شاگرد و معلم و غیره باشد.

وی عنوان‌کرد: به این مساله نگاه نشود که چه عددی در اعتبارات کم یا زیاد می‌شود؛ اصول را بپذیرید و ما که در شورای برنامه‌ریزی حضور داریم مواضع حقوق هر شهروند در دورترین نقاط جغرافیایی استان هستیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌كرد: من قول می‌دهم و با قاطعیت می‌گویم که امسال تا پایان سال دستخوش تحول خواهد شد.

مقتدایی گفت: در بخش توزیع اعتبارات ما با هیچ‌کس عهد اخوت نبستیم و ما امانت‌دار هستیم و پولی که این‌جا می‌آید امانت است. در بحث اعتبارات هیچ دستگاهی با هیچ دستگاه دیگر برای ما تفاوت ندارد.

وی درباره بخش‌نامه خرید از تولیدات داخل استان خاطرنشان‌کرد: جلساتی برای این موضوع در سطح استان گرفته شد و وظایفی برای دستگاه‌ها حتی برای تبلیغات پیش‌بینی شده و این طور نیست که یک حرف یا شعاری گفته شود. موضوع خرید از داخل استان می‌توانست یک بخش‌نامه باشد اما ما 2 جلسه با حضور 300 نفر از مدیران دستگاه‌ها و ذی‌حسابان و تمام دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و در حال حاضر در حال پیگیری در شهرستان‌ها هستیم.

مقتدايي ادامه‌داد: می‌توان یک شعاری داد و همه به به و چه چه بگویند اما ما در نهایت باید جواب بدهیم. وقتی می‌بینیم در استان دچار معضل اخلاقی، امنیتی، بزهکاری شود این‌ها نتیجه تصمیم‌گیری‌های ما است.

استاندار خوزستان گفت: هیچ بودجه‌ای در اختیار استاندار نیست، مگر همین 60 میلیارد تومان که بایدبراي سرمایه‌گذاری صرف شود و این اعتبار را به سرمایه‌گذارانی داد که مثلا بخواهند در کارون و یا تالاب شادگان سرمایه‌گذاری كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار