تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۲۱۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهمانان‌نوروزي ازخدمات‌شهري اهواز راضي‌بودند
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها و افکار سنجی انجام شده از عملکرد شهرداری اهواز در ایام نوروز، میزان رضایتمندی مهمانان نوروزی 82.6 درصد اعلام شد.

علیرضا عالی‌پور در نشست خبری که امروز یکشنبه (14 اردیبهشت ماه) در محل شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: افکار سنجی و نظرسنجی از میزان رضایتمندی عملکرد شهرداری در ایام نوروز امسال، توسط اساتید این فن در یکی از قویترین مراکز افکار سنجی یعنی جهاد دانشگاهی خوزستان و دانشگاه شهید چمران انجام شد. نگاه مسافران از بیرون، برگرفته از قیاس است و احتمال اینکه این مقایسه منصفانه و بدون غرض باشد، بالاست. جون این کار با دقت بالایی انجام شد، جمعبندی و تحلیل آماری به طول انجامید و این کار روز گذشته به پایان رسید.

وی ادامه داد: بالغ بر 4 هزار نفر از مهمانان نوروزی در این نظرسنجی شرکت کردند. این روش افکارسنجی یکی از بهترین روش های افکارسنجی است و این اقدام برای عملکرد شهرداری در ایام نوروز در 14 آیتم صورت گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: بر اساس نتایج این افکارسنجی میزان رضایتمندی مسافران نوروزی در اهواز از نظافت و پاکیزگی 87 درصد بوده که این میزان رضایتمندی در مقایسه با سال گذشته 2.8 درصد افزایش یافت. وضعیت پارک ها و فضای سبز 78 درصد رضایتمندی مسافران نوروزی را به دنبال داشت. سال گذشته میزان رضایت مسافران از این وضعیت 63.3 درصد بوده است.

عالی پور اظهار کرد: در آیتم اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی و کیوسک های از من بپرس نیز مسافران 91.4 درصد رضایتمندی داشتند که در مقایسه با سال گذشته نزدیک به 10 درصد میزان رضایتمندی مسافران از این اقدامات ارتقاء یافته است.

وی افزود: گویایی نقشه ها و بسته های فرهنگی نیز 86 درصد رضایتمندی مسافران را در بر داشت که میزان رضایتمندی در سال گذشته 84.6 درصد بوده است. میزان رضایتمندی از وضعیت ترافیک و عبور و مرور در اهواز نیز 78.3 درصد اعلام شده که در سال گذشته این میزان رضایتمندی 76.7 درصد بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: میزان رضایتمندی از وضعیت امنیت و سلامت اجتماعی مکان های اسکان مسافران نوروزی نیز بار شد چند در صدی در مقایسه با سال گذشته، 84.4 درصد تعیین شد. امسال میزان رضایتمندی از پاسخگویی و نحوه برخورد دست اندرکاران ستاد نوروزی 93.2 درصد بوده است که ارتقاء رضایتمندی در این آیتم اثبات می کند که شهر اهواز شهری مهمان نواز است که این کاملاً در رفتار مردمانش مشهود است.

عالی پور ادامه داد: رضایتمندی از نحوه رسیدگی به شکایت 83.3 درصد اعلام شد که این آمار در سال گذشته 76.1 درصد بوده است. در وضعیت سرویس های بهداشتی با توجه به اینکه سال گذشته پایین ترین میزان رضایتمندی را داشت، شهرداری ساماندهی سرویس های بهداشتی را در اولویت قرار داد و امسال 73.4 درصد میزان رضایتمندی را در برداشت.

وی اظهار کرد: وضعیت روشنایی معابر امسال 86.4 درصد رضایتمندی مسافران نوروزی در اهواز را به همراه داشت و فعالیت های فرهنگی و تفریحی نیز با رضایتمندی 71.5 درصد اعلام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: کیفیت خدمات تاکسیرانی امسال 76.6 درصد رضایتمندی مسافران را داشت که در مقایسه با سال گذشته حدود یک درصد کاهش یافت. این بدان دلیل بود که در پایان سال در شرایطی قرار گرفتیم که نرخ تاکسی افزایش یافت و عدم کنترل نرخ ها در ایام تعطیلات باعث گله مندی مسافران و شهروندان شد. اما رضایتمندی مسافران از اتوبوسرانی در ایام نوروز امسال 83.5 درصد بوده این در حالی است که سال گذشته میزان رضایتمندی از خدمات اتوبوسرانی 79.8 درصد بوده است.

عالی پور اظهار کرد: جمع بندی نظر مهمانان نوروزی در مقایسه اهواز با سایر شهرهای نوروزی در مقایسه اهواز با سایر شهرهای عبوری در زمینه پذیرایی و اسکان، در ایام تعطیلات نوروز امسال 86.1 درصد تعیین شد که سال گذشته این رضایتمندی 80 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: شهرداری اهواز حدود 3 سال است که برنامه محوری را در سرلوحه کار و در دستور کار خود قرار داده و از سال 90 برنامه 5 ساله شهرداری آغاز شد. وجود یک برنامه جامع موجب می شود مجموعه خود را پایش کرده و شاخص های مثبت را ارتقا دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بخشی از اقدامات ستاد نوروزی شهرداری را یادآور شد و گفت: امسال بالاترین آمار گردشگران در اهواز، از استان فارس با 21.7 درصد، استان اصفهان با 13.9 درصد، تهران با 10.9 درصد و خراسان رضوی با 7.8 درصد بوده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار