تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۲۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معلمان نمونه خوزستان تجليل شدند/اسامي
41 معلم نمونه استاني و 2 معلم نمونه كشوري خوزستان، امروز 14 ارديبهشت، طي مراسمي در اهواز با حضور قائم‌مقام وزير آموزش‌وپرورش تجليل شدند.

دكتر خلیل‌الله بابالو قائم مقام وزیر و ريیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش در سی‌امین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری که یک‌شنبه 14 اردیبهشت در سالن طلاييه آموزش‌وپرورش ناحيه چهار اهواز برگزار شد، با اشاره به پیشرفت گسترده تکنولوژی در دنیا، اظهار كرد: با توجه به اين موضوع لحظه‌اي غفلت باعث بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیری مي‌شود و در اين راستا یکی از استفاده‌های مطلوب از تکنولوژی، قرار گرفتن آن در خدمت فرهنگ است و این امر به‌ويژه با توجه به محدوديت منابع و زمان نیاز به تفکر برنامه‌ای و برنامه‌ريزی صحیح دارد و تنها در این صورت می‌توان بر ظرفیت محدود غلبه کرد.

وی با بيان اين‌كه امروزه معلمان، سكانداران جامعه هستند، افزود: معلمان با تجربه در عرصه‌های مختلف تعليم وتربيت بايد كمك كنند تا جایگاه تربیتی آموزش‌وپرورش را بشناسانيم. در آموزش‌وپرورش سازماندهی نیروی انسانی مسئله‌ای ضروری و مشکل است به گونه‌ای که در حال حاضر 85 هزار نفر نیروي مازاد و تقریبأ همین تعداد کمبود نیروی انسانی حوزه‌ آموزش ابتدایی وجود دارد كه به‌علت عدم توازن بين نيروها و ورود نیروهای حوزه‌های دیگر به اين بخش است.

قائم مقام وزیر و ريیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش از توجه بيشتر به مسئله سازماندهي نيروها در سال جاري با توجه به ضرورت این مسئله خبرداد و خاطرنشان كرد: با توجه به محدوديت اعتبارات و منابع در اجراي سیاست‌های کلان و کیفیت‌بخشي به کار، باید به سمت جلب مشارکت از خارج از کشور توجه شود.

بابالو با اشاره به حضور پنج، 6 میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور، تصريح كرد: بر اين اساس تقريبأ بايد نزدیک به 500 هزار دانش آموز تحت پوشش مدارس آموزش‌وپرورش در خارج از كشور باشند كه البته در حال حاضر جمعيت دانش‌آموزي اين مدارس، كمتر از اين برآورد است.

وي با تأكيد بر اين‌كه باید جهت‌گیری‌ها در زمينه مشارکت با مدارس خارج از کشور بیشتر شود، از جمله برنامه‌های قطعی آموزش‌وپرورش در سال جاری به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره و خاطرنشان كرد: اين طرح مبني بر نگاه متناسب با تلاش‌‌ها، خلاقیت‌ها و توانمندي‌های معلمان است. در دانشگاه فرهنگیان نيز برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد برنامه‌ریزی شده‌است.

قائم مقام وزیر و ريیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به مشکلات جامعه مانند ناآشنایی با حقوق فردی، اجتماعی و شهروندی، از برنامه آموزش‌وپرورش براي گنجاندن اين موضوعات در سرفصل‌هاي دروس دانش‌آموزان خبرداد و افزود: با توجه به سخنان رئيس‌جمهور در آغاز سال تحصیلی مبنی بر تقویت فرهنگ گفت‌وگو به‌ويژه در مدارس به‌عنوان نقطه عطف آغاز اين حركت، افزود: اگر آنچه در زمينه نحوه تذكر ايرادها در اسلام بيان شده‌‌است، در جامعه پیاده شود و مردم با روشي صحیح، نواقص یکدیگر را گوشزد كنند و تذكر دهند جامعه به سمت سلامت و رشد پیش خواهد رفت.

بابالو با تأكيد بر اين‌كه اگر بتوانیم فرهنگ گفت‌وگو را با تکیه بر آموزه‌های دینی آموزش دهیم جامعه به سرعت به سمت اصلاح خواهد رفت، تصريح كرد: با توجه به جوان‌بودن جامعه باید روحیه تحقیق را بین جوانان پرورش داد؛ در این زمینه يكي از راهكارها ایجاد پژوهش‌سرای دانشجویی است؛ همچنين در حوزه بین‌المللی زمینه حضور فرهنگیان در کشورهای دیگر ایجاد شده‌است و سعی‌مي‌شود يك بانک اطلاعاتی از معلمان استان‌ها که قادر به حضور در مدارس خارج از كشور هستند، ايجاد شود. در این راستا به‌عنوان قدم اول و نقطه آغاز، در سایت مرکز با300 مجمع علمی، همایش‌های علمی كه در سال 2014 در کشورهای مختلف برگزار مي‌شود، اعلام شده‌است.

وي با اشاره به عضویت اين مركز در مجامع علمی یونسکو، آيسسكو و اکو، اظهار داشت: اکو دارای سه عرصه آموزش‌عالي، فرهنگي و آموزش‌وپرورش است و هر كدام به‌ترتيب در اسلام‌آباد پاکستان، ایران و ترکیه مستقر شده‌اند که ما می‌توانیم در بخش آموزش‌وپرورش تعاملات خوبی برقرار كنيم و امید مي‌رود فرهنگیان در این بخش فعالیت بيشتري داشته باشند.

در اين مراسم همچنين محمد تقی‌زاده مديركل آموزش‌وپرورش خوزستان با گراميداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و مقام معلم بزرگوار شهید مطهری، گفت: امیدوارم آن‌طور که شایسته است وظیفه سنگینی که بر دوش‌ مان قرار گرفته‌است را تداوم بخشیم که این مستلزم تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ، تعلیم و تربیت است.

وي با بيان اين‌كه تا آموزش‌وپرورش تکامل نیابد در هیچ جامعه‌ای هیچ‌گونه تغییر و پیشرفتی حاصل نخواهد شد، افزود: در صورتی که این مهم محقق شود دنیا تغییر خواهد کرد و این نيازمند توسعه آموزش‌وپرورش و جايگاه معلم در کشور است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان انقلاب را متصل به مکتب و وذهبي كه با خواندن آغاز مي‌شود، دانست و در عين حال گفت: با اين وجود برای درک و فهم عمیق معنی فرهنگ باید معنی معلم را درک کرد.

تقي‌زاده آموزش‌وپرورش را همانند ريلی دانست که مباحث دینی و فرهنگی را از نسلی به نسل ديگر، از دوره‌ا‌ی به دوره ديگر و از دانش‌آموزی به دانش‌آموز دیگر منتقل می‌کند و خاطرنشان كرد: در این راستا تنها وظیفه معلمان، صرفأ آموزش مباحث علمی و حساب به دانش‌آموزان نيست.

وی با تأكيد بر لزوم توجه به كيفيت در تعليم و تربيت، تصريح كرد: امروزه دانش‌آموزان باید بدانند برای چه چیزی باید دل بسوزانند و برای چه چیزی باید بيندیشند. اگر فرآيند تعليم وتربيت به کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی و کسب هویت دینی و ملی منتهي شود، كفايت مي‌كند و تنها در این صورت کشور در هيچ‌كدام از بخش‌های اقتصادی و صنعتی با مشکلی مواجه نخواهد شد.

در پايان اين مراسم از ايوب مرداني از ايذه و ليلا حسين‌نژاد از شوشتر به‌عنوان معلمان نمونه كشوري و مریم شکاری، پوراندخت تقوی، فرحناز عبدی، عزيز سوزنگرزاده و شهربانو فیروزی از آبادان، علی میری و ایرج میرعلی از الوار گرمسیری، نیلوفر آتش‌بهار از امیدیه، زیبا کیاحسينی از اندیمشک، فرحناز پرتو، منصوره رشاد، سیده فاطمه محمدی‌والا از ناحيه يك اهواز، آزاده یزدانی‌باغبادرانی از ناحيه سه اهواز، الهام کوتی از ناحيه چهار اهواز، محمدمراد مرادی، عبده‌رحیم مهری، مهناز بندانی‌ترشکی، نریمان رضایی‌نسب و موسي منصوري از ایذه، صاحب امیری و هدایت‌اله حسین‌زاده از باغملک، مرتضی سعیدی از بستان، مصطفی فرازی از بهبهان، عفت پیری، مریم شمس‌پور بختیاری، لیلا حاجی، بهزاد فروغی‌نیا، فریده طاهری‌نیا، احمدنهاوندی و هوشنگ بوستان‌افروز از دزفول، صفرعلی داودی از دهدز، سعید حاجی‌زاده از رامهرمز، میرزاعلی کريمی از سردشت دزفول، محمدصادق عبیداوی از سوسنگرد، شهین محمدی، زهرا سلطان‌جولا، محمود ترتیفی و حسنعلی صدیر از شوشتر، حسن مرتضوی‌فاخر از صیدون، نادیا میاحی از ماهشهر و سیمین‌دخت باقری از مسجدسلیمان به‌عنوان معلمان نمونه استاني تجليل شد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
مسجد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
1
این عزیزان بر چه اساس و معیاری انتخاب شدند؟
:
:
:
آخرین اخبار