تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۶۲۱۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در فروردين‌ماه امسال صورت گرفت؛
افزایش 100درصدی تخلیه‌وبارگیری بنادرخوزستان
سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان از رشد شاخص‌های عملیات تخلیه و بارگیری کالا از جمله افزایش 100 درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتیری در بنادر استان طی فروردین‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته خبر داد.

جبار جلیلیان، مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا طی فروردین ماه سال جاری را با 41 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته بالغ بر 3 میلیون و 901 هزار تن اعلام و اظهاركرد: از این میزان کالا، 2 میلیون و 472 هزار تن کالای غیرنفتی و يك میلیون 428 هزار تن کالای نفتی بود که به ترتیب حاکی از رشد 37 و 47  درصدی طی این ماه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته است.

وی همچنین میزان ترانزیت کالا از جمله فرآورده‌های نفتی در بنادر خوزستان بالغ بر 353 هزار و 311 تن برشمرد که رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه ساله‌گذشته را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به برخورداری این استان از پایانه‌های مسافری بزرگ و مجهز، میزان جابه‌جایی مسافر از مرزهای دریایی در این استان را افزون بر 5048 نفر طی فروردین‌ماه امسال عنوان‌کرد که 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته رشد داشته است.

جلیلیان رشد تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بنادر خوزستان را بسیار قابل توجه برشمرد که با افزایش 100 درصدی نسبت به فروردین‌ماه سال‌گذشته بيش از 23 هزار و 800 TEU اعلام نمود.

وی در خصوص مزیت‌های حمل و نقل کانتینری که پایانه‌های اختصاصی این کالا در بنادر امام خمینی(ره) و خرمشهر فعالند، اظهارداشت: افزایش ضریب ایمنی کالا از نظر سرقت و صدمه به محمولات، افزایش سرعت تخلیه و بارگیری، صرفه‌جویی در زمان حمل، کاهش هزینه تخلیه و بارگیری، سهولت در چیدمان و استفاده بهینه از فضا در محل تخلیه و بارگیری مهمترین از مزایای این نوع حمل و نقل است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار