تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۲۱۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مستند دزفول نگين خوزستان ساخته می‌شود
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری دزفول از ساخت مستند "دزفول نگين خوزستان" خبر داد.

رو‌ح‌الله بهشتی‌فرد اظهار کرد: با توجه به این که هر شهرستانی باید از ظرفیت‌های خودش به درستی استفاده کند دزفول نیز به خاطر میراث فرهنگی غنی، مناطق طبیعی و صنعت کشاورزی می‌تواند به مثابه یکی از مناطق مهم گردشگری معرفی شود.

وي افزود: در واقع دزفول جز صنعت کشاورزی و گردشگری هیچ راه دیگری برای جذب گردشگر ندارد.

بهشتي‌فرد بیان کرد: با توجه به این که دزفول از نظر جاذبه‌های گردشگری و طبیعی برای مردم شناخته شده نیست ما اقدام به ساخت فیلم مستند از کلیه جاذبه‌های طبیعی، میراثی، فرهنگی و کشاورزی این شهرستان کردیم.

او با بیان اینکه تاکنون 60 درصد این مستند ساخته شده اظهار کرد: این مستند توسط یک هلی‌کم و پهپاد پیشرفته فیلم‌برداری شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری دزفول درباره عوامل این مستند گفت: این مستند به تهیه‌کنندگی و سفارش معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری دزفول و کارگردانی سعید راشدی ساخته می‌شود.

او درباره این مستند بيان کرد: این مستند از شمالی‌ترین نقطه دزفول یعنی کوه کینو و دریاچه تمی آغاز می‌شود و به سمت جنوبی‌ترین نقطه دزفول که رود دز از آن خارجی می‌شود ادامه دارد. در این مستند همه آبشارها، رودخانه‌ها، سد دز، رودخانه دز، نمای شهرستان، محوطه‌های باستانی، شهر جندی‌شاپور، چغامیش، چغازنبیل، باغات مرکبات و کلاً هر چیزی که در دزفول جاذبه گردشگری محسوب می‌شود فیلم‌برداری شده است.

بهشتي‌فرد ادامه داد: این مستند به این گونه آغاز می‌شود که ابتدا توسط انیمیشن دزفول باستانی ساخته می‌شود و به 2500 سال پیش برمی‌گردد و شهر جندی شاپور، ساخت پل ساسانی و زمان شیخ مرتضی انصاری را نيز می‌بینیم.

او توضیح داد: دوربینی که این مستند توسط آن ساخته می‌شود از فاصله یک پایی تا 1500 پایی را به صورت دیجیتال و Full HD تصويربرداري مي‌كند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری دزفول اظهار کرد: این مستند اولین کاری است که در کشور به این صورت ساخته می‌شود و قرار است چهارم خرداد 93 به مناسبت روز دزفول در شبکه‌های سراسری پخش شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: مستند ، دزفول
:
:
:
آخرین اخبار