تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۶۲۱۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آيين تجليل از اساتيد دانشگاه شهيدچمران اهواز
رییس دانشگاه شهیدچمران اهواز گفت: در جامعه، معلم به‌صورت لفظی اکرام می‌شود اما در عمل اين تكريم به‌ نحو شایسته تحقق نمی‌یابد.

دكترمحمد رعایایی در مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از اساتيد بازنشسته دانشگاه شهيدچمران اهواز که 15 اردیبهشت، در آمفي‌تئاتر شهيدمطهري دانشكده علوم اين دانشگاه برگزار شد، با بيان اين‌كه نقش معلم در جامعه بیش از آن است که در تبلیغات و مراسم‌های رسمی بیان می‌شود، اظهار كرد: خمیرمایه هر انسانی در سه محيط خانه، جامعه و مدرسه يا دانشگاه شکل می‌گیرد و خانواده‌ها از مدرسه و دانشگاه توقع بیشتری دارند زيرا بار مسئولیت تربیت نسل جوان بر عهده معلم‌ها است.

وي با تأكيد بر اين‌كه باید تمهیداتی اندیشیده شود که زندگی معلم همراه با آرامش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد، افزود: اگر مشکلات اقتصادی اين قشر رفع شود می‌توان ادعا کرد كه روز معلم گرامی داشته شده‌است.

رعایایی يادآور شد: در آغاز مسئولیت خود سعی کرده‌ام به مسائل رفاهی استادان در سطح استان توجه شود و با تأمین خودرو و مسکن اعضاي هيأت‌علمي جوان و افراد با سابقه، بخشی از مشکلات آن‌ها رفع شود.

 ** باور و اعتقاد به جامعه علمی در حال توسعه است

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بيان اين‌كه مسئله علم در نگاه دین یک مسئله تشریفاتی و تکراری نیست بلکه موضوعي جدی و یک باور است، گفت: امروزه باور آموزش و به‌خصوص آموزش عالی در جامعه نهادينه شده‌است و این امر جزء مطالبات عمومی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمحسن شفیعی در مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از اساتيد بازنشسته دانشگاه شهيدچمران اهواز اظهار کرد: در اولین آیات الهی اولین نعمت خداوند به انسان، نعمت وجود بیان شده و پس از آن مسئله علم مطرح شده‌است از همین رو نگاه به معلم بايد به سمتی که دین مدنظر دارد، سوق داده شود.

وی با تأكيد بر اين‌كه علم‌دوستی و علم‌خواهی را باید ترویج داد و همه آحاد جامعه باید بدانند علم با تحمل رنج و سختی به‌دست می‌آید، تصریح کرد: امروزه باور آموزش و به‌خصوص آموزش عالی در جامعه نهادينه شده‌است و این امر جزء مطالبات عمومی محسوب می‌شود و این موضوع از اتفاقاتي است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بيان اين‌كه در سال‌های پس از انقلاب اسلامی در حوزه‌ی علمی تحولات بزرگی وقوع يافته‌است، خاطرنشان كرد: با رهبری رهبران دینی باور و اعتقاد به جامعه علمی در حال توسعه است.

شفیعی ادامه‌داد: دانشگاه شهيدچمران دانشگاهی پر افتخار و با عملکرد درخشان است و همه مسئولان آن باید در ادامه روند سربلندی این دانشگاه بکوشند و با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های این دانشگاه باید فضای علمی آن حفظ شود و تداوم یابد.

** اخذ مجوز تأسيس دانشكده باستان‌شناسي

معاون آموزشي‌ و تحصيلات‌تكميلي دانشگاه شهيدچمران اهواز از اخذ مجوز راه‌اندازی دانشکده باستان‌شناسی در اين دانشگاه خبر داد و گفت: کارهای اجرایی تأسيس اين دانشكده در حال انجام است.

دكتر سيدمحمود کاشفی‌پور در مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از اساتيد بازنشسته دانشگاه شهيدچمران اهواز با بيان اين‌كه دانشگاه شهیدچمران تاکنون 13 استاد نمونه کشوری داشته‌است، اظهار كرد: اخیرأ بین دانشگاه‌های کشور رتبه دهم از نظر تعداد اساتيد نمونه به دانشگاه شهيدچمران اختصاص يافت كه مايه افتخار است.

وی همچنين از اخذ مجوز راه‌اندازی دانشکده باستان‌شناسی در اين دانشگاه خبرداد و تصريح كرد: کارهای اجرایی تأسيس اين دانشكده در حال انجام است. در سال 92 این دانشگاه با 13 دانشکده و 53 گروه آموزشي فعالیت كرده است؛ همچنین در اين سال 38 رشته‌ی جدید به رشته‌های موجود دانشگاه اضافه شد. در حال حاضر تعداد دانشجويان دانشگاه به بيش از 16 هزار نفر رسيده‌است.

کاشفی‌پور با اعلام اين‌كه آیین‌نامه‌اي برای پردیس بين‌الملل دانشگاه در حال تدوين است، افزود: به موجب اين آيين‌نامه شورای پردیس تشکیل خواهد شد. آمار اعضای هیأت‌علمی جذب شده در سال گذشته، 38 نفر، افراد بازنشسته یک نفر و هیأت علمی فعال 533 نفر است؛ همچنین 55 نفر بر اساس آيين‌نامه تغيير مرتبه هيأت‌علمي در این سال ارتقا یافتند.

در پايان این مراسم از دكتر سیدعباس طباطبایی و دكتر مهدی قمشی تجلیل شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار