تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۶۲۲۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در راستای صیانت از محیط زیست ؛
راه‌اندازی سیستم تصفیه پساب واحد کلرآلکالی شرکت کیمیا بندر امام
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیمیا بندر امام گفت: سیستم تصفیه پساب واحد کلرآلکالی شرکت کیمیا بندر امام با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت.

عباس معصومیان اظهار داشت: سیستم تصفیه پساب واحد کلر آلکالی (CA) شرکت پتروشیمی کیمیا بندر امام با موفقیت راه‌اندازی مجدد شد.

وی تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست یکی از اصول مهم پذیرفته شده در شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام است که این مجتمع در این راستا تمامی تلاش و اهتمام خود را به کار می‌برد.

مدیرعامل شرکت کیمیا پتروشیمی بندرامام با اشاره به نقش مهم سیستم تصفیه پساب در این واحد، یادآور شد: وظیفه این سیستم، تصفیه پساب‌های ناشی از فرآیند تولید واحد کلرآلکالی (CA) بوده که متشکل از مراحل مختلف اکسیداسیون، احیاء، فیلترهای شنی، فیلترهای کربن اکتیو و رزین‌های تبادل یونی است که کنترل شرایط عملیاتی پساب با توجه به شرایط متغیر خوراک ورودی، بسیار حساس بوده و جدیت و پشتکار زیادی لازم دارد.

معصومیان، راه‌اندازی مجدد این سیستم را یکی از اقدامات اساسی در شرکت کیمیا بندرامام برشمرد و خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه می‌توان به تعویض رزین‌ها، تعویض شن، بازسازی و نصب همزن، تهیه و نصب پمپ جدید، برنامه‌ریزی برای احیاء مداوم و تعمیر خطوط لوله ارسال اسید اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست که به عنوان یکی از اصول مهم پذیرفته شده در شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام است و با تعهد و کوشش همکاران شاغل در واحد کلر آلکالی (CA) و پیگیری مدیران ارشد شرکت موفق شدیم توسط متخصصان و کارشناسان داخلی سیستم تصفیه پساب این واحد را مجدداً راه‌اندازی کنیم.

شرکت کیمیا از شرکت‌های تابعه پتروشیمی بندرامام است که دارای پنج واحد زیر مجموعه دریاچه نمک و بازیافت نمک(SR)، کلرآلکالی (CA)، اتیلن دی کلراید (EDC)، وینیل کلراید منومر(VCM)، ام.تی.بی.ای(MTBE) است که سهم مهمی را در تولیدات شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام بر عهده دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار