تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۲۲۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت جهانی شوش با حضور دعبل خزاعی
با توجه به اين كه قرار است کارشناسان سازمان جهانی یونسکو برای انجام مطالعات و کارشناسی به منظور ثبت جهانی شوش وارد این شهر شوند شايسته است این مجسمه كه یکی از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شوش محسوب می‌شود در شوش نصب شود
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در آستانه ثبت جهاني شوش گفت : بهتر است هر چه زودتر مجسمه دعبل خزاعی جانمایی شود.

سید راضی نوری اظهار كرد: با توجه به اين كه قرار است کارشناسان سازمان جهانی یونسکو برای انجام مطالعات و کارشناسی به منظور ثبت جهانی شوش وارد این شهر شوند شايسته است این مجسمه كه یکی از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شوش محسوب می‌شود در شوش نصب شود.

نوری، با بيان اين كه مجسمه دعبل خزاعی مدتی در شهر بود اما این که دلیل برداشتن آن چه بود هنوز مشخص نیست و هنوز كسي دليل قانع كننده‌اي براي برداشتن اين مجسمه ذكر نكرده است، تصريح كرد: به همین منظور لازم است که مجسمه دعبل خزاعی که چند سالی در انبار شهرداری بوده را مجدد در جای اصلی یا محلی که در شان و منزلت این شخصیت فرزانه باشد نصب شود.

او ادامه داد: از مسؤولان مربوطه مي‌خواهيم كه پيگير اين موضوع باشند چراكه دعبل خزايي از افتخارات شوش و شيعه محسوب مي‌شود.

سال‌ها پیش مجسمه دعبل خزاعی در میدان مرکزی شهر نصب شده بود که پس از مدتی از آن جا به دلایلی نامشخص برداشته شد و اكنون مدت‌ها است كه اين مجسمه در انبار شهرداري شوش خاك مي‌خورد.



دعبل خزاعی از شخصیت‌های مذهبی شهر شوش به شمار می‌رود. او از شاعران امام رضا (ع) بود و هر ساله جشنواره کشوریشعر دعبل خزاعی در این شهر برگزار می‌شود.

گفتني است اخیراً جمعی از فعالان اجتماعی و دوستداران اهل بیت (ع) شوش خواستار نصب مجسمه دعبل خزاعی شدند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار