تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۲۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كليد حل مشكل كسبه ميدان راه‌آهن اهواز دست كيست؟
اخیرا شرکت آب و فاضلاب اهواز طی اولتیماتومی فوری اقدام به افزایش تعرفه‌های حق انشعاب آب کسبه‌ میدان راه‌آهن کرده كه این اقدام واکنش و نارضایتی آن‌ها را درپی داشته است.

مغازه‌های میدان راه آهن قدمتی بیش از 50 سال دارند و از گذشته تاکنون به انواع مشاغل از جمله کله‌پزی، آش‌فروشی و جیگرکی مشغول بوده‌اند. مغازه‌های این میدان به دلیل مجاورت با ایستگاه راه آهن روزانه پذیرای مهمانان زیادی است و به دلیل قدمت زیاد یکی از جاذبه‌های گردشگری استان محسوب مي‌شوند.

محمود مولوی، یکی از کسبه‌ میدان راه آهن است که با ابراز نارضایتی از اقدام شرکت آب و فاضلاب اهواز لب به گله گشود و گفت: بیشتر کسبه میدان راه آهن حق انشعاب خود را از بيش از 50 سال‌گذشته پرداخت کرده‌اند و در حقیقت مالک حق انشعاب هستند و این اقدام به نوعی تعدی به حقوق مالکیت کسبه تلقی می‌شود.

وی افزود: افزایش تعرفه‌های حق انشعاب از سوی شرکت آب و فاضلاب اهواز اجحاف در حق کسبه میدان راه آهن است. در ماه اخیر چندین بار اخطاریه در خصوص حق آب از سوی این شرکت به ما ‌رسيده است.

مولوی اظهارداشت: این‌که این اقدام براساس کدام قانون و ضابطه اجرا می‌شود باید برای کسبه‌ شفاف شود. آیا قانون و مستنداتی مبنی بر افزایش حق انشعاب وجود دارد که شرکت آب و فاضلاب براساس آن عمل کرده است.

وی تصریح‌کرد: اولین اخطاریه مهرماه سال‌گذشته از سوی شرکت آب و فاضلاب اهواز ارسال شد و در ماه اخیر با مامور به مغازه‌های ما می‌یابند. چندین بار درخواست ارائه مستنداتی از اجرای این کار از شرکت آب و فاضلاب اهواز را خواسته‌ايم اما هیچ‌گونه پاسخی دریافت نکردیم.

در اين خصوص شرکت آب و فاضلاب اهواز مدعی است که افزایش تعرفه‌های حق انشعاب آب مغازه‌های میدان راه آهن کاملا قانونی و براساس قوانین این شرکت اجرا شده است.

سیدابراهیم عبدالله‌زاده، معاون امور مشترکین این شرکت گفت: مبانی حق انشعاب غیر خانگی براساس صنف کاربری مربوطه تعیین می‌شود و چنانچه کاربری تغییر کند تعرفه‌ها نیز تغییر می‌یابد.

وی ادامه‌داد: اگر مغازه کله‌پزی به فست‌فودی تغییر کاربری دهد، تعرفه‌های آن نیز تغییر می‌کند. حال ممکن است تعرفه‌ها با توجه به نوع کاربری بیشتر یا کمتر شود.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب اهواز اظهارکرد: کسبه میدان راه آهن باید به ما مراجعه و مستندات خود از قبیل جواز کسب و مدارک خود را ارایه دهند تا با شفاف‌سازی نوع کاربری تعرفه حق انشعاب آنان مشخص شود. در این میان اگر حقی داشته باشند براساس آیین‌نامه‌ها و ضوابط ابلاغی عمل می‌شود و اگر حقی نداشته باشند، صورت حساب‌های چند ساله آنان بررسی خواهد شد.

عبدالله‌زاده با بیان این‌که تعرفه‌های حق انشعاب براساس میزان مصرف و متراژ مغازه تعيین می‌شود، خاطرنشان‌کرد: این افراد می‌توانند به ما مراجعه کنند و اگر کارشناسان مشکلی در فیش‌های صادر شده مشاهده کنند، قطعا اشکالات را اصلاح خواهند کرد.

وی بیان‌کرد: مشترکانی که مغازه‌های خود را تغییر کاربری داده‌اند یا به ظرفیت آن اضافه کرده‌اند موظف به پرداخت مابه التفاوت افزایش مصرف خود می‌شوند.

از آنجایی که بیشتر کسبه میدان راه‌آهن مستاجر هستند، این هزینه‌های تحمیلی مشکلات فراوانی را برای آنان ایجاد می‌کند و درنهایت به دلیل بالارفتن هزینه‌ها تعدادی از مغازه‌ها ممكن است تعطیل شوند.

این افراد اکنون برای حل مشکل خود دست به دامن نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر شده‌اند اما کلید حل مشکل آنان در دست شرکت آب و فاضلاب اهواز است که باید در اين باره تجدیدنظر کند.

گزارش از فاطمه‌ خاك‌جسته
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار