تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۶۲۳۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخش صنعت نگران تبعات اجرای فازدوم‌هدفمندی
رییس خانه صنعت و معدن خوزستان گفت: متاسفانه همان‌طور که آمارها نشان می‌دهد اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه‌ها نه‌تنها کمکی به تولید و اشتغال کشور نکرد بلکه آسیب جدی نیز به اين بخش وارد کرده است.

فرامرز احمدی‌نژاد اظهارکرد: در بخش اشتغال‌زایی، توسعه صنایع و در زمینه کیفیت و تولید نیز رشد منفی را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در مجموع صنعتگران و در کل اقتصاد کلان و ملی ما آسیب دیده است، به دلیل این‌که آن بخش از تعهدات و اقداماتی که دولت باید انجام می‌داد، محقق نشد.

احمدی‌نژاد تصریح‌کرد: دولت باید 30 درصد یارانه را به تولید پرداخت می‌کرد اما متاسفانه این مساله را عملی نکرد و به همین دلیل مشاهده می‌کنیم که صنعتگر روز به روز ضعیف‌تر مي‌شود.

وی عنوان‌کرد: حتی مشکل اساسی صنعتگر در زمینه نقدینگی نه‌تنها حل نشد، بلکه باعث شد که صنعتگر هزینه‌های ناشی از هدفمندی مانند بالارفتن نرخ انرژی و سایر هزینه‌ها را به دوش بکشد.

رییس خانه صنعت و معدن خوزستان ادامه‌داد: امروز نیز نظر خانه صنعت و معدن و تولید کنندگان واقعی این است که اگر به همان شیوه دولت قبل طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود، قطعا ما آسیب‌های بیشتر و زیان‌بارتری را در بخش تولید شاهد خواهیم بود و همین اندک شغلی که باقی مانده‌، در مقابل آماج آسیب‌های قانون هدفمندی قرار می‌گیرد.

وی بیان‌کرد: تولیدکنندگان همان مشکلات دولت قبلی را در این دولت نیز دارند و هیچ چاره‌جویی برای مشکلات آن‌ها نشده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار