تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۲۳۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به بانوان کارآفرین درخوزستان وام اعطا می‌شود
مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری خوزستان گفت: بزودی با انعقاد یک تفاهم نامه با صندوق مهر امام رضا(ع)، زنان کارآفرین دراستان از مزیت دریافت تسهیلات اشتغال زایی توسط این صندوق بهره مند می شوند.

الهه موالی زاده گفت: یکی از مشکلات بانوان برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی وثیقه های است که از سوی بانک ها در نظر گرفته می شود که در این تفاهم نامه تلاش شده تا راهکارهایی برای تسهیل در این امر ارایه شود.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با صندوق مهر امام رضا (ع) در استان بسته خواهد شد، زنان کارآفرین می توانند با ارائه طرح های تولیدی و اشتغال زا از تسهیلات اشتغال زایی به سود 4درصدی این صندوق استفاده کنند.

مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان در خصوص اولویت های پرداخت تسهیلات گفت: جدید بودن طرح ها ،حداکثر به کارگیری بانوان،ایجاد ظرفیت های اشتغال از جمله اولویت ها برای دریافت این تسهیلات است.

وی اظهار کرد:پیش از این تسهیلات اشتغال زایی تنها به زنان سرپرست خانوار پرداخت می شد که با انعقاد این تفاهم نامه علاوه بر زنان سرپرست خانوار سایر بانوان نیز می توانند با ارائه طرح های مناسب برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مشاور استاندار خوزستان در امور بانوان گفت: برای حل مشکلات حوزه اشتغال باید با دیدی اقتصادی به تمامی ظرفیت ها نگاه کرد تا بتوان فرهنگی جدید از کار را به جامعه در حوزه بانوان معرفی کرد.

موالی زاده بیان کرد: تسهیلاتی که از سوی صندوق مهر امام رضا(ع)و در قالب این تفاهم نامه پرداخت می شود بستگی به گستردگی طرح دارد و درصورتی که طرحی به مبلغ بالایی نیاز داشته باشد این مبلغ می تواند طی چند مرحله پرداخت شود.

مفاد تفاهم نامه دریافت تسهیلات اشتغال زایی برای تمامی بانوان در استان خوزستان تا پایان اردیبهشت برای اجرا تنظیم می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار