تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۲۳۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاجتی برفعالیت مضاعف گمرک شلمچه تاکیدکرد
معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: همدلی و تعامل بین بخشی در توسعه صادرات غیر نفتی تاثیر بسزایی دارد.

امید حاجتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهرافزود: ناهماهنگی و تعامل بین دستگاههای اجرایی دولت و بخش خصوصی، سرمایه گذاری بخش خصوصی را در استان با مشکل روبرو می کند.

وی گفت: استان خوزستان به رغم سرمایه گذاری که در توسعه زیربنایی و زیرساخت ها انجام داده جزو سه استانی که نرخ بیکاری آن بالاست.

حاجتی افزود: هرگونه فعالیت در جهت توسعه اقتصادی و اشتغال باشد می تواند در رفع بیکاری و جذب سرمایه گذار کمک کند.

وی با اشاره به دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه در خوزستان گفت: دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه سهم قابل توجهی در صادرات و اشتغال را دارند و با کمک و همیاری دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی فعالیت آن امکان پذیر خواهد بود.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان با اشاره به موانع و مشکلات طرف عراقی گفت: این موارد قابل بررسی و در کنسولگری عراق رایزنی خواهد شد.

حاجتی بر فعالیت مضاعف گمرک شلمچه تاکید کرد و افزود: دوشیفته شدن ساعات کاری گمرک شلمچه می تواند در روند صادرات سرعت بخشد و ترافیک کامیون های حمل کالا را کمتر کند.

وی به یکسره کردن حمل کالا اشاره کرد و افزود: برای یکسره کردن حمل کالا باید همه جوانب را در نظر گرفت با توجه به اینکه در طول سال گذشته 10 کامیون به علت مشکلات پیش آمده در آن سمت مرز، نتوانستند این کار را ادامه دهند بنا بر این در صورت یکسره کردن حمل کالا در آن سمت مرز کامیون های عراقی بیکار می شود و در این سمت بیش از یکهزار کارگر خرمشهری نیز کار خود را از دست می دهند.

حاجتی بر ساماندهی پایانه شلمچه تاکید کرد و افزود: افزایش فضای سالن مسافری، ایجاد فضای سبز، جمع آوری زباله و نخاله ها و زیبلسازی مسیر ورودی و خروجی مسیر مسافران عراقی و ایرانی ضروری است.

فرماندار خرمشهر نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه پایانه شلمچه یکی از دروازه های ورودی و خروجی صادرات است، از وضعیت نامطلوبی برخوردار است.

عبدالله حسینی افزود: محدود بودن ساعات اداره کل گمرک در شلمچه باعث افزایش ترافیک کامیون های حمل کالا در این مرز شده و این امر باعث بروز ضرر و زیان به صادرکننده کالا وارد می کند.

وی نبود دستگاه کنترل کامیون در پایانه مرزی شلمچه از دیگر علل ترافیک کامیون های حمل کالا عنوان کرد و افزود: در صورتی که این دستگاه در پایانه وجود داشته مسایل امنیتی و اجتماعی نیز کنترل خواهد شد.

وی افزود: افزایش صدور کارت بازرگانی مشکلات را در این شهرستان به وجود آورده است و باید در این باره تجدید نظر شود.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: امید حاجتی ، شلمچه
:
:
:
آخرین اخبار