تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۲۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان :
نیازی به‌دخالت‌مستقیم منطقه‌آزاد‌اروند در صادرات کالا از مرز شلمچه نیست
معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت: حضور منطقه آزاد اروند در شلمچه و دخالت مستقیم در صادرات باعث کند شدن روند کاری در این عرصه می‌شود.

امید حاجتی به وضع نابسامان پایانه‌های مرزی اشاره و اظهار کرد: در بازدیدی که از پایانه مرزی شلمچه داشتیم وضع آنجا خوب نبود بارانداز از نظر بهداشتی شرایط مناسبی برخوردار نبود و ازدحام بسیاری مشاهده می‌شد.

وی در ادامه گفت: سال گذشته یک میلیون  و 150 هزار نفر از مرز شلمچه تردد کردند که یک سوم این تعداد در اربعین حسینی بوده است لذا باید شرایطی را پیش بینی کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضع سیستم تهویه و سرمایشی پایانه شلمچه به هیچ عنوان مناسب نیست.

امید حاجتی بر اهمیت فضا‌سازی تاکید کرد و افزود: رسیدگی به فضای سبز و زیبایی پایانه مرزی شلمچه بر نگرش مهمانان عراقی تاثیر مثبت خواهد داشت و ما باید شاهد ساماندهی فضای آنجا حداقل در ورودی و خروجی باشیم.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان منطقه آزاد اروند را به تلاش برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی دعوت کرد و گفت: همه تا نام منطقه آزاد می‌آید آن را با کیش مقایسه می‌کنند و در واقع باید همان شرایط  نیز از نظر آرامش و زیبایی بر منطقه آزاد اروند حاکم باشد و منطقه آزاد باید تلاش کند در حد استانداردهای جهانی یا حداقل استاندارد ملی برسد.

وی دخالت مستقیم منطقه آزاد اروند در صادرات کالا از مرز شلمچه را مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد: حضور منطقه آزاد در شلمچه و دخالت مستقیم آن در امر صادرات باعث کند شدن روند کاری می شود.

حاجتی افزود: منطقه آزاد اروند باید برای کنترل و بهبود امور از ظرفیت‌های مدیریتی استفاده کند و به سمتی برود که فرآیند کوتاه شود.

وی خاطرنشان کرد: دخالت منطقه آزاد در روند صادرات کالا وجاهت قانونی نداشته و در هیچ جایی تعریف نشده است و در واقع هیچ نیاز و اصراری برای حضور در این عرصه وجود ندارد.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان  بخش خصوصی را نیز مخاطب قرار داد و گفت: ما در این منطقه ظرفیت‌های خوبی داریم و بعد از نشست‌های کارشناسی، مصوبات اجرایی خوبی را برای بخش خصوصی اعلام کردیم اما بخش خصوصی آن طور که انتظار داشتیم وارد میدان نمی‌شود.

امید حاجتی در ادامه  تاکید کرد: بخش خصوصی باید مطالبه کند و مطمئنا در هرجا با مشکل مواجه شد دستگاه اجرایی مسیر را هموار می‌کند.

وی افزود: انتظار ما از بخش خصوصی این است که ریسک‌پذیر باشد و چندین پله جلوتر حرکت کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار