تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۲۴۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم‌توديع‌ومعارفه‌رييس‌مركزاورژانس‌خوزستان
مراسم توديع و معارفه رييس مركز اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي استان خوزستان امروز در اهواز برگزار شد.
معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: امروز بحث فوریت‌های پزشکی و حوادث یکی از چالش‌های جدی حوزه سلامت است که در دهه اخیر نگاه دولت به آن بسیار ویژه بوده و به همین دلیل در سال‌های اخیر شاهد تحول عظیمی در حوزه مدیریت فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی بودیم.

دکتر جعفر میعادفر در مراسم تودیع و معارفه ريیس اورژانس خوزستان، که امروز، شنبه (20 اردیبهشت ماه) در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد:: امید است در کنار طرح بزرگ تحول نظام سلامت، اورژانس نیز بتواند دوشادوش ارکان حوزه نظام به مرم خدمتگذاری کند.

معاون اجرایی اورژانس کشور با بیان این که امروز یکی از پایه‌های اصلی سلامت، خدمات فوریت‌های پزشکی است، افزود: در سال بیش از 2.5 میلیون ماموریت در کشور توسط اورژانس انجام می‌شود. اورژانس 115 با بیش از 2 هزار پایگاه، 4 هزار آمبولانس و بیش از 50 اتوبوس آمبولانس توانسته است در حوزه سلامت پیشگام باشد و بيشتر عملیات‌ها را به خوبی و با موفقیت پیش ببرد و این میسر نبوده مگر با داشتن مدیران و پرسنل تلاشگر و خدوم در سراسر کشور.

میعادفر اظهار کرد: حوادث ترافیکی یکی از بزرگترین مشکلات کشور است و سالانه نزدیک به 20 هزار مرگ را در پی دارد و بالغ بر 500 هزار نفر مصدوم بر جای می‌گذارد. علاوه بر مرگ و میر ناشی از این حوادث، ایجاد معلولیت‌ها و از بین رفتن سن مفید اقتصادی کشور بر اثر این حوادث، ضربات سختی را به کشور وارد می‌کند.

وی گفت: خوشبختانه در استان خوزستان که به عنوان قطب جنوب غرب کشور و یکی از استان‌های تاثیرگذار کشور در حوزه اورژانس 115 با مدیریت دکتر موسوی به شمار می‌رود، شاهد تغییرات بنیادی و زیربنایی در این اورژانس خوزستان بودیم.

معاون اجرایی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: دکتر موسوی هم مسئول اورژانس خوزستان بوده و هم مسئولیت قطب جنوب غرب را بر عهده داشت و استان لرستان را نیز مدیریت می‌کرد، به همین دلیل ما در جنوب کشور هیچ گونه نگرانی نداشتیم و دکتر موسوی و پرسنل فوریت‌های پزشکی خوزستان از مدیران و نیروهای همیشه آماده به خدمت بود.

***هدف از تغییرات، استفاده از ایده‌های جدید است

دکتر سیروس موگهی، معاون دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در اين مراسم که امروز در معاونت درمان دانشگاه، برگزار شد، اظهار کرد: تكريم و معارفه به طور مرتب در سازمان‌ها رخ می‌دهد و سازمانی پویا و زنده است که بتواند از این تغییر و تحول‌ها به طور بهینه استفاده کند.

وی ادامه داد: پس از روی کار آمد دولت تدبیر و امید و بر اساس منشور اخلاقی این دولت و سیاست‌های آن، تصمیم گرفته شد برخی مدیران جابه‌جا و در جای دیگری از توانمندی آنها استفاده شود و هدف از این تغییرات نیز، استفاده بهتر از انرژی‌ها و ایده‌های جدید است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تیم قبلی اورژانس با مدیریت دکتر موسوی بدون هیچ چشم‌داشتی و با تمام نیرو بعضا به طور شبانه‌روز خدمات‌رسانی می‌کرد. افرادی نیز که اکنون در قالب تیم جدید وارد مجموعه می‌شوند، افراد ناشناخته‌ای نیستند و سابقه مدیریتی دارند. امید است که تیم جدید اورژانس خوزستان نیز در جهت خدمتگذاری به مردم موفق عمل کند.

همچنین در ادامه اين مراسم، دکتر نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، به تغییر و تحولات عظیم پیش آمده در حوزه اورژانس خوزستان با مدیریت دکتر موسوی اشاره کرد و گفت: تلاش و خدمتگذاری این مجموعه در چند سال اخیر موجب شده که چندین بار اورژانس خوزستان واحد برتر در استان و کشور شود که جای بسی خرسندی و افتخار دارد.

وي اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت، نياز است همه مجموعه‌ها در جهت اجرای طرح تحول عظیم نظام سلامت گام بردارند تا دغدغه‌های مردم در حوزه سلامت و درمان کاهش یابد.

در پایان اين مراسم از زحمات 8 ساله دکتر سید اسداله موسوی در مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و اورژانس خوزستان تشکر و قدردانی شد و دکتر شهریار میرخشتی به عنوان سرپرست اورژانس استان معرفی گرديد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار